28 Oktober 2023 - Weer naar huis

29 oktober 2023 - Uithoorn, Nederland

28 Oktober 2023

Vandaag dus onze laatste dag hier in Dirbach. We staan rond 8 uur op en hebben tot 12 uur om het huisje te verlaten.

Jammer dat de vakantie erop zit, maar het is een goede dag om te vertrekken, want het regent hier de hele ochtend. Met inpakken van de auto was het een uitdaging om de spullen droog over te krijgen. En Erik moest alles alleen naar de auto sjouwen, want ik heb last van mijn rug. Na elke wandeling was het 's avonds raak en kon ik niet meer lopen. Gelukkig ging het meestal in de loop van de avond dan ook weer beter. Heel raar. Maandag maar eens de fysio vragen wat hier het probleem is. Ik denk dat ik nodig mijn buikspieren moet gaan trainen..hihi.

We hebben geen eindschoonmaak, dus we moeten het zelf doen. Dat is niet echt een straf, want het was al schoon toen we kwamen en in een week maken wij er nou niet echt een bende van. We doen rustig aan, drinken ook nog koffie en rond 12 uur vertrekken we richting huis.
Het eerste stuk rijden we weer langs de rivier de Sûre en die is echt flink buiten zijn oevers getreden. De boer zal er moeite mee hebben om zijn geoogste gras/hooi naar de stallen te brengen.....Gelukkig zitten het tegenwoordig goed in plastic verpakt.

IMG_4405(Edited)

De reis gaat voorspoedig en we rijden anders dan op de heenweg. Toen reden we langs/door Luik en nu via Spa. In tegenstelling tot vanmorgen hebben we eigenlijk best veel zon onderweg en nauwelijks regen. De temperatuur geeft bij het binnenrijden van Nederland 16 graden aan. We stoppen bij een parkeerplaats langs de snelweg, maar alles staat vol met vrachtwagens. Ze staan ook op de parkeerplaatsen voor auto's. De ene na de andere parkeerplaats staat vol, geen idee waaarom dit zo is.
De 2e parkeerplaats na de grens vinden we een plekje (zonder toilet, dus ook niet zo in trek bij vrachtwagenchauffeurs), maar van de 16 graden merken we niets. De wind is veel te koud. Jammer. Maar wel een lekker zonnetje en de meegenomen koffie is prima. We moeten dan nog wel een keer stoppen bij een benzinepomp voor het toilet.

Om kwart over 4 zijn we thuis. Mooie tijd en voor we het weten is het meeste opgeruimd en draaien de wasmachine en droger overuren.

PS. Deze foto was van gisteren. Zou Maxima in Luxemburg gewoon naar de supermarkt gaan?

IMG_4376