17 Oktober - Wandeling W7

17 oktober 2022 - Müllerthal, Luxemburg

Vandaag stonden we op met mist. Maar toen die een beetje optrok, was het lekker zonnig. Na het ontbijt heb ik even lekker op ons prachtige balkon gezeten met de zon op mijn gezicht.

DSC08714

Daarna gauw broodjes smeren en gingen we op weg naar het Müllerthal. Daar hebben we al eens, tijdens een andere vakantie, gelopen, maar nu wilden we de Schiessentümpel waterval zien. Het is zo'n 40 minuten rijden en naarmate we dichterbij kwamen werden de bossen steeds mooier. Toen we vlakbij waren zagen we een vrijwel lege parkeerplaats en daar begonnen we onze wandeling. Als eerste gingen we richting waterval, want dan hebben we dat maar gehad en nu scheen de zon nog zo mooi. Het was geen grote waterval, maar hij was wel mooi vond ik.

DSC08725 DSC08718

Daarna hebben zijn we route W7 gaan volgen. Dat zou ongeveer 10km zijn, wat wel mooi voor ons is. Gelukkig heeft Erik gisteren niet veel overgehouden van zijn val. Behalve dan een redelijk grote blauwe plek op zijn bil. We komen op de W7 langs prachtige rotspartijen (waar het Müllerthal bekend om is) door bossen met veel herfstkleuren en ook zelfs lang een paar weilanden. Halverwege de route, komen we bij onze auto uit. Daar eten we een broodje om daarna de route weer te vervolgen. Wat is het hier toch prachtig. En vandaag is het rond de 20 graden, dus onze jassen bleven in de auto achter en daar hadden we geen spijt van. Onderweg hadden we ook een paar mooie houten trappen, en helemaal aan het eind liepen we ook nog over houten vlonders, waar je steeds aan de ene kant van het riviertje liep en dan weer aan de andere kant.

DSC08767 DSC08762 IMG_6912

Ongeveer 3 uur later waren we weer bij de auto. In de verte zien we donkere wolken, maar volgens mij moet het toch droog blijven. Onderweg naar huis nog even boodschappen gedaan in Diekirche. waar we ook steeds borden zien in een vreemd soort Duitse taal. Het blijkt Luxemburgs te zijn. Ik wist niet eens dat ze een eigen taal hadden. Op wikipedia lees ik dat het vooral een gesproken taal is, maar wij zien toch in de wat grotere plaatsen steeds deze vreemde vorm van Duits ook op de borden. Ik zal er eens een gaan fotograferen, want dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan.

DSC08758 DSC08751 DSC08755

1. Janny en Peter:
    17 oktober 2022
    Mooie foto,s die een beeld geven van een prachtig gebied. Het doet ons denken aan Esch-sur -Sure waar wij in het verre verleden ook een aantal dagen doorbrachten..prachtige opnamen van de paddestoelen.
  2. Cathy:
    18 oktober 2022
    Ja, Esch-sur-Sure is inderdaad hier in de buurt. Herfst is een mooie tijd om hier te zijn. Het is overal heel rustig en de herfstkleuren in de zon zijn prachtig om te zien (de paddenstoelen ook uiteraard)
  3. Harry Dijkland:
    22 oktober 2022
    Deze foto's maken veel goed van onze geannuleerde vakantie, sommige foto's zouden zo in de Elzas/Vogezen geschoten kunnen zijn! MOOI!!
  4. Cathy:
    22 oktober 2022
    Ja, wat zonde van jullie vakantie. Je moet echt Luxemburg eens overwegen. Benzine en drank een stuk goedkoper dan bij ons... En overal verkrijgbaar!
  5. Leon:
    26 oktober 2022
    Prachtig gebied en prachtige foto’s!