21 Augustus: Overtocht naar Schotland

21 augustus 2018 - Belfast, Verenigd Koninkrijk

21 Augustus

Vandaag begint de "terugtocht". We rijden daarom de A2 af van Bushmills naar Belfast. Onderweg stoppen we even om in Larne koffie met een heerlijk appelflap te eten.

In Belfast aangekomen hebben we 1,5 uur de tijd om snel de stad te verkennen. We beginnen in het hypermoderne shopping center Victoria Square. Van daar uit lopen we naar de city hall, wel een imposant gebouw. Daarna wil ik graag naar de DSC03845muur die door Belfast loopt om de protestanten en katholieken uit elkaar te houden. De muur had vroeger toegangspoorten (nog steeds eigenlijk) die bewaakt werden en waar een strenge controle was. Dit laatste is er niet meer. Overdag in ieder geval niet. geen idee wat er na zonsondergang gebeurt.

De muurschilderingen zijn indrukwekkend en we lopen ook nog een stukje door de arbeiderswijk. Ik voel me er niet echt prettig bij, hoewel daar op zich geen echte reden voor is. Wel goed om gezien te hebben, maar ik denk niet dat ik hier nog terug keer.

Daarna naar de boot. Geen echte controle verder (behalve je kaartje) omdat we van Noord-Ierland naar Schotland gaan, wat natuurlijk beiden bij het Verenigde Koninkrijk hoort. We moeten een half uurtje op de kade wachten en dan gaan we aan boord. Onze auto staat helemaal op het achterdek, zelfs zonder overkapping. IMG_0957Vlak naast een vrachtauto met 3 lagen gevuld met schapen. Aan boord gaan we wat eten, want we hadden nog geen tijd gehad voor de lunch en het is een prima boot. Alles netjes en niet super druk, een aanrader.

Rond 6 uur komen we aan in Schotland waarna het nog een klein uurtje rijden is naar Newton Steward is, waar ons hotel "House O' Hill" staat. Ze hebben 2 kamers en die hebben wij allebei. Ziet er heel leuk uit en we eten hier goed in het restaurant.

IMG_0965

Morgen dan verder naar New Castle en IJmuiden.

Nog even.....IMG_0961

1. Janny en Peter:
    22 augustus 2018
    Wij wensen jullie een behouden thuisreis. En bedankt dat wij mee mochten genieten van deze mooie trip.
  2. Harry Dijkland:
    22 augustus 2018
    Gevoel of jullie al maanden onderweg zijn. Laatste reisloodjes, geniet er met volle teugen van!