24 Juli. Aankomst in Saarburg

24 juli 2020 - Saarburg, Duitsland

Onze eerste vakantiedag. We vertrekken uit Uithoorn om een uur of 10. Erik achter het stuur, ik ernaast, Manon achter mij en Vincent achter Erik. Zo zitten we altijd. Veel logischer zou eigenlijk zijn als Vincent achter mij zou zitten. Hij is lang en ik heb voorin niet veel ruimte nodig. Grappig hoe dat zo is gegroeid. Rond een uur of half 1 zijn ze nog in Nederland, om bij Maastricht  de grens over te gaan. We stoppen even bij een benzinepomp voor een plaspauze, wat koffie en een broodje. Het is best wel druk op de Nederlandse wegen. Als we de grens met Belgie over zijn, merken we dat het meteen een stuk rustiger is. En al gauw

IMG_0432

bereiken we nog het derde land van vandaag: Duitsland. In Duitsland is het ook rustig in deze omgeving. Wel heel veel vrachtwagens. Helaas is een stuk weg voor Trier afgesloten en moeten we U4 binnendoor volgen. Gelukkig volgt Erik daarbij de U4 en niet de aanwijzingen van de TomTom, want dan waren we een in “loop” gekomen, om in IT termen te spreken. Want dit had ons dan terug geleid naar de vorige oprit van de snelweg. Is trouwens ook wel leuk om een beetje binnendoor te gaan. Die echte Duitse dorpjes zijn erg mooi. We zijn even na 4 uur in Landal Warsberg, wat bovenop een heuvel ligt vlakbij Saarburg. Bij de trap van de receptie staan 2 jonge mannen. De een Duits, de ander Nederlands. Die spreken je aan als je richting receptie gaat en vragen je naam. Pakken dan een envelop uit een bak en daarmee is de begroeting en het inchecken klaar. Lekker vlot. Je hebt je huisnummer en in de envelop zit informatie en 2 sleutels. Nadat we de spullen in het huisje hebben gezet (het huisje is trouwens heel erg schoon), drinken we wat. En dan gaat Vincent nog even slapen. Hij was vannacht pas rond 3 uur thuis, dus hij is nog wel erg moe. We maken hem wakker als we gaan eten. We hadden spullen meegenomen voor macaroni en dat is wel lekker makkelijk. Daarna kijken gewoon nog Nederlandse tv (De Slimste) wat hier blijkbaar op de kabel zit. De temperatuur is vandaag trouwens prima (mid 20) en af en toe valt er wat regen en is het wel een beetje grauw. We hopen de zon iets meer te gaan zien de komende dagen.

1. Janny en Peter:
    25 juli 2020
    Ziet er heel ontspannen uit leuke foto’s vragen ons alleen af voor wie die ene foto bestemd is we gaan toch niet persoonlijk worden.
    Veel plezier de komende dagen.