26 Juli: Kasteler Felsenpfad

26 juli 2020 - Saarburg, Duitsland

Vandaag gaan we een wandeling maken over dit pad. Het wordt ook wel een “Traumschleifen” genoemd, wat Droom Rondje betekent. Het rondje is tussen de 9 en 10 km en veel stijgen en dalen. Vincent heeft deze wandeling uitgezocht. We wandelen heerlijk in de bossen. In het begin is het wat koel, maar in de loop van de dag loopt de temperatuur flink op. Het zou in de ochtend regenen, maar meer dan een beetje miezer hebben we niet gezien.

De wandeling bevat prachtige rotspartijen. De rotsen zijn af en toe bijna helder rood. Deed ons een beetje denken aan Amerika. Vincent legt hier en daar wel

een beetje uit, maar helaas onthoud ik dat niet echt allemaal, maar is wel fijn om te horen als je onderweg bent. Halverwege lunchen we in een open plek op ongeveer de helft van de route. Vincent blijkt hier een blessure aan zijn knie te hebben. Vooral bij het dalen doet het echt heel veel pijn. Gelukkig heb ik paracetamol bij me en zit er niet te veel daling in het 2e gedeelte. Hopelijk trekt het bij in de komende dagen. Want na onze vakantie moet hij ook nog met bepakking wandelen met Niels. Laten we hopen dat het goed komt. Hierdoor zijn we wel per ongeluk vergeten naar het kasteel, eigenlijk klooster, te lopen. In het 2e deel zit nog een flinke steile helling in (17 graden). Ook zat er een rots in waar je tegen op zou kunnen klimmen. Ik zag dat echt niet zitten. Er waren 2 durfals op de terugweg van de rots en dat zag er echt super eng uit. Ik moest er niet aan denken. Gelukkig hoefde we niet zo te gaan, maar konden we gewoon op de bosbodem blijven. Wel hebben we waarschijnlijk een mooi uitzicht gemist. Dat moet dan maar.

Na de wandeling besluiten we nog even met de auto naar het kasteel te gaan. Helaas was het kasteelgedeelte gesloten, maar je kon wel naar een ere graf uit de 2e wereldoorlog en een oude kerk. Helaas was hier wel veel afgezet, vanwege de eikenprocessierups en de begraafplaats was flink aangeplant met eiken.

DSC06015 (2)

Gisteren ben ik zelf al, op een of andere manier, “gestoken” door de eikenprocessierups, dus vandaag ben ik erg voorzichtig, want het is geen pretje. Wel is er een mooi uitzicht over de Saar en Saarburg en kon je wel het kasteel zien liggen. Naast de kerk was ook nog een overblijfsel van een oud Romeins amfitheater. Toch echt de moeite waard dat we hier nog even zijn geweest. Thuisgekomen (het was maar 20km of zo van ons huisje) drinken we wat, want al ons meegenomen water was onderweg allang op, dus we moeten voortaan meer meenemen. We zijn allemaal flink moe, dat was weer een fijne dag.

Morgen misschien naar Luxemburg.