26 Juli: Kasteler Felsenpfad

26 juli 2020 - Saarburg, Duitsland

Vandaag gaan we een wandeling maken over dit pad. Het wordt ook wel een “Traumschleifen” genoemd, wat Droom Rondje betekent. Het rondje is tussen de 9 en 10 km en veel stijgen en dalen. Vincent heeft deze wandeling uitgezocht. We wandelen heerlijk in de bossen. In het begin is het wat koel, maar in de loop van de dag loopt de temperatuur flink op. Het zou in de ochtend regenen, maar meer dan een beetje miezer hebben we niet gezien.

De wandeling bevat prachtige rotspartijen. De rotsen zijn af en toe bijna helder rood. Deed ons een beetje denken aan Amerika. Vincent legt hier en daar wel

DSC05944DSC05994

een beetje uit, maar helaas onthoud ik dat niet echt allemaal, maar is wel fijn om te horen als je onderweg bent. Halverwege lunchen we in een open plek op ongeveer de helft van de route. Vincent blijkt hier een blessure aan zijn knie te hebben. Vooral bij het dalen doet het echt heel veel pijn. Gelukkig heb ik paracetamol bij me en zit er niet te veel daling in het 2e gedeelte. Hopelijk trekt het bij in de komende dagen. Want na onze vakantie moet hij ook nog met bepakking wandelen met Niels. Laten we hopen dat het goed komt. Hierdoor zijn we wel per ongeluk vergeten naar het kasteel, eigenlijk klooster, te lopen. In het 2e deel zit nog een flinke steile helling in (17 graden). Ook zat er een rots in waar je tegen op zou kunnen klimmen. Ik zag dat echt niet zitten. Er waren 2 durfals op de terugweg van de rots en dat zag er echt super eng uit. Ik moest er niet aan denken. Gelukkig hoefde we niet zo te gaan, maar konden we gewoon op de bosbodem blijven. Wel hebben we waarschijnlijk een mooi uitzicht gemist. Dat moet dan maar.

Na de wandeling besluiten we nog even met de auto naar het kasteel te gaan. Helaas was het kasteelgedeelte gesloten, maar je kon wel naar een ere graf uit de 2e wereldoorlog en een oude kerk. Helaas was hier wel veel afgezet, vanwege de eikenprocessierups en de begraafplaats was flink aangeplant met eiken.

DSC06015 (2)

Gisteren ben ik zelf al, op een of andere manier, “gestoken” door de eikenprocessierups, dus vandaag ben ik erg voorzichtig, want het is geen pretje. Wel is er een mooi uitzicht over de Saar en Saarburg en kon je wel het kasteel zien liggen. Naast de kerk was ook nog een overblijfsel van een oud Romeins amfitheater. Toch echt de moeite waard dat we hier nog even zijn geweest. Thuisgekomen (het was maar 20km of zo van ons huisje) drinken we wat, want al ons meegenomen water was onderweg allang op, dus we moeten voortaan meer meenemen. We zijn allemaal flink moe, dat was weer een fijne dag.

Morgen misschien naar Luxemburg.

1. Janny en Peter:
    27 juli 2020
    Een wandeling in een prachtige omgeving zo laten de beelden zien.
    Janny en Peter
  2. Harry Dijkland:
    27 juli 2020
    Getver, blessures en eikenprocessierups-jeuk. Voorzichting hoor!
    Bij klachten:

Spoel de huid en ogen goed met lauw water.
    Verwijder brandharen van de huid met plakband.
    Niet wrijven of krabben!

De klachten gaan binnen 2 weken vanzelf over.
    Bel uw huisarts bij als u oogklachten heeft, die niet beter worden na spoelen.
    Bel direct de huisarts als 1 of meer van de volgende dingen voor u kloppen:

Uw lippen worden steeds dikker
    Uw tong wordt steeds dikker
    Uw oogleden worden steeds dikker
    U bent benauwd
  3. Cathy:
    27 juli 2020
    Hoi Harry, Ja, toen we op het park kwamen kregen we ook een heel blaadje over de eikenprocessierups. Maar helaas heb ik hier nog nergens iets kunnen kopen tegen de jeuk. In Nederland is dat overal te krijgen, maar hier gaat het Germaans "doorbijten" waarschijnlijk...haha.