27 Juli Mullertal in Luxemburg

27 juli 2020 - Müllerthal, Luxemburg

Vandaag gaan Manon, Erik en ik voor het eerst in ons leven naar Luxemburg. Vincent is hier vorig jaar al geweest.

We gaan naar het Müllerthal. Vincent leidt ons naar een parkeerplaats in het plaatsje Berdorf. De rest uiteraard te voet. Eerst een stukje bos, waarbij al gauw duidelijk is, dat hier geen water meer te vinden is. Alle beekjes zijn echt leeg.

DSC06041

Op een gegeven moment dalen we af in een soort ravijn en eigenlijk is het vanaf daar allemaal prachtig. Grotten, kloven, trapjes op en af. Wat een prachtig landschap. Weinig km's maak je, maar wel heel spannend en ook wel INspannend. Sommige plekken hadden ook prachtige namen als "Duivelseiland", "Dodenkamer" of "Rovershol". Dat laatste was echt heel bijzonder: Dan daalde je af via een metalen ladder en het werd steeds donkerder. De eerste ladder was

IMG_20200727_133202 DSC06051

helemaal verticaal, de 2e was iets schuiner. Maar het was toch beter om ook die achterwaarts af te dalen. Dan moest je je een beetje door een spleetje persen en dan was je er weer uit. Wow, dat had ik van te voren niet bedacht.

IMG_20200727_144535

Vincent kende dit dal als heel druk, maar vandaag was dat echt niet zo. Op sommige plekken kwamen we wel gezinnen tegen, maar het viel alles mee.

De temperatuur is behoorlijk opgelopen vandaag. De auto geeft onderweg terug naar Saarburg aan dat het 32 graden is. En zo voelt het ook. Nog even onderweg boodschappen meenemen en dan heerlijk even borrelen bij ons huisje. Het huisje is behoorlijk warm helaas. De slaapkamers zijn gelukkig wel veel koeler, waardoor slapen nog wel lukt. De huiskamer blijft waarschijnlijk warm omdat de zon er in de middag op staat en ook omdat er geen ramen zijn die open kunnen. Alleen een deur naar ons plaatsje. Maar dat is allemaal een luxe probleem, verder is het hier prima.

1. Janny en Peter:
    28 juli 2020
    Heel erg prachtig en bijzonder. Hoe is het met Vincent zijn knie ?
  2. Harry Dijkland:
    28 juli 2020
    Naast de dag-verslagen met tekst en afbeeldingen, kijk ik ook regelmatig in de uitgebreide foto-collectie van deze reisblog: daar staan hele mooie plaatjes tussen.