29 juli: Wolfsweg

29 juli 2020 - Merzig, Duitsland

Vandaag ging Erik brood halen. Ik had al medelijden met hem, want na het nieuwe proces van gisteren zal ie wel in de rij moeten staan. Maar hij is heel snel terug. Blijken ze weer terug naar losse zakjes met 2,3 of 4 broodjes er in. Ging dus weer een stuk sneller.

Rond het middaguur vertrekken we richting  Merzig. Daar start vandaag onze wandeling. Het begint en eindigt in een wolvenpark. Daar mag je gratis in, en de wandeling "wolfsweg" gaat er door heen.

DSC06204DSC06194

De tocht gaat langs de kooien met wolven, dan door het bos, via graan- en bloemenvelden om weer via het bos en het wolvenpark weer bij de auto te komen.

We besluiten vanavond in het restaurant op het park te gaan eten. Lekker makkelijk. We nemen geen voorgerecht, maar wel een hoofdgerecht en dan een plekje vrij te hebben voor een toetje. Maar helaas gaat er aan het einde van het hoofdgerecht een man en een vrouw naast ons zitten die beginnen te roken. We zitten namelijk op het terras. Daar hebben we zoveel last van dat we afrekenen en vertrekken.

IMG_0446IMG_0443

We drinken "thuis" koffie en doen gezellig een spelletje, die ik natuurlijk hopeloos verlies....

1. Harry Dijkland:
    30 juli 2020
    Ja, nu heb ik ook trek in een hamburger met een mooi biertje!