31 juli: reis naar het Zwarte Woud

31 juli 2020 - Furtwangen im Schwarzwald, Duitsland

Vandaag begint met inpakken en schoonmaken, want we gaan naar ons 2e stekkie deze vakantie.

Rond 10 uur lever ik de sleutels in van huisje 112 en gaan we op weg. Het is dan al boven de 20 graden. Vandaag gaan we 3 landen aandoen, namelijk Duitsland (start en finish), Luxemburg en Frankrijk.

Eerst stoppen we in Schengen. Daar is het verdrag getekend voor het vrije verkeer van personen tussen 26 Europese landen. Er is een monument, een museum en wat informatie over de totstandkoming van het verdrag. Het

DSC06234

museum hebben we niet gedaan maar wel de monumenten bekeken. Dan gaan we weer verder. Wel even nog tanken in Luxemburg, want 1,08 euro de liter is wel erg aantrekkelijk.

Tegen de tijd dat we moeten  lunchen vindt Vincent een ruïne  waar we naar toe zouden kunnen: Chateau de Falkenstein.

We parkeren de auto en dan is het een stukje door het bos flink klimmen. Want kastelen

DSC06242

staan natuurlijk bijna altijd op het hoogste punt. Je moet de vijand wel kunnen zien aankomen. Eigenlijk was het maar 800m lopen, maar het voelde als 3 km. Je moet weten dat de temperatuur vandaag al was opgelopen tot ver in de 30 graden. De auto gaf op een gegeven moment 39 aan. Dan is wandelen zwaar. De ruïne was wel mooi, maar het is echt te warm om er echt van te genieten.

Daarna nog zo'n 2,5 uur rijden. Via Strasbourg naar Freiburg. En dan nog iets naar het oosten naar Sankt Märgen. Aangekomen is de eigenaresse erg druk in haar restaurant en krijgen we de sleutel en de mededeling later nog maar een keer langs te komen voorde formaliteiten.  Het appartement is prachtig. Heel groot met 3 slaapkamers en 2 badkamers ( een met douche en een met bad en beiden met toilet) en alles netjes en modern. We installeren ons en dan gaan Vincent en ik met de auto naar een supermarkt 20 min verderop voor het avondeten. Het is nog steeds erg warm, maar tegen de tijd dat we gaan slapen is het gelukkig ietsjes koeler.

1. Harry Dijkland:
    3 augustus 2020
    Ja, financieel is dat de moeite waard: tanken in Luxemburg. Strassbourg, Freiburg (daar woont de zus van Ansgar) zijn ook mooie steden maar ja, je kunt niet alles bezoeken, jullie hebben al zo'n druk (en warm!) reis-schema!