15 Oktober vertrek Uithoorn naar Dirbach

16 oktober 2022 - Bourscheid, Luxemburg

Op 15 oktober starten we de dag rustig aan. We gaan vandaag voor een weekje naar Luxemburg. Maar we mogen eigenlijk pas rond 16.00 uur in het "Natuurhuisje" in Dirbach en het is rond de 360 km rijden, dus vroeg vertrekken heeft niet zoveel zin.

We rijden via de A2 en vlak na Maastricht stoppen we even voor koffie met een broodje. Daarna verlaten we het land en bij Luik gaan we door de stad. Onze Tomtom laat ons daarna allemaal mooie weggetjes rijden, maar of het nou de makkelijkste waren? Maar goed, rond 3 uur komen we aan bij ons huis in Luxemburg. Je moet bij het huisje stijl naar beneden rijden om je auto dan onder het achter balkon te parkeren. Daarna zou de sleutel aan een van de pilaren van het huis moeten hangen. Helaas, we vinden wel de schroef, maar er hangt niets aan. Erik belt de eigenaar, maar krijgt zijn vrouw aan de telefoon. De eigenaar blijkt net een beroerte te hebben gehad en zijn vrouw lijkt weinig van het verhuur te weten. Maar goed, in de papieren die we hadden gekregen stond, dat je ook bij de buurvrouw op nummer 7 eventueel de sleutel kon halen. Die was gelukkig thuis en na wat argwaan krijg ik de sleutel mee. Binnen ligt gelukkig ook de andere bos en kan ik de sleutel weer aan de buurvrouw teruggeven. Dit betekent wel dat we maar 1 sleutel hebben en daar moeten we dan wel heel zuinig op zijn. We nemen aan dat de vorige verhuurders vergeten zijn de sleutel weer terug te hangen. Wel erg dom.

DSC08711 DSC08712 DSC08683a

Het huis zelf is heel mooi. Er zijn 2 slaapkamers en een grote woonkamer, met groot balkon. De keuken is ook van alle luxes voorzien. We krijgen het hier vast fijn.

Op de heenweg naar het huis hebben we al de supermarkten gezien waar we volgende week in kunnen slaan, maar voor vandaag en morgen hebben we al eten bij ons, dus lekker relaxt.

We zitten in Dirbach. Een plaatsje met 19 inwoners. En volgens mij deel van Bourscheid, maar kan ook een andere gemeente zijn.......

1. Janny en Peter:
    16 oktober 2022
    Leuk om te vernemen dat jullie naar Luxemburg zijn gegaan en dat wij mogen “ meereizen “. We zijn benieuwd.. Huisje ziet er mooi uit.
  2. Cathy:
    18 oktober 2022
    Leuk dat jullie ons willen volgen!!
  3. Harry Dijkland:
    22 oktober 2022
    Door eigen vakantie dit keer niet dagelijks kunnen volgen. Maar ik haal het nu in: leuk dat jullie door Luik zijn gereden, doen wij ook altijd op weg naar de Elzas (waar we dus dit jaar niet heen gingen). Grappig huisje! Sleutelproblemen heb je overal in allerlei varianten dus niet verbaasd ;-)