29 Juli 2019 - Weer thuis

29 juli 2019 - Uithoorn, Nederland

Vanmorgen staan we rond 8 uur op. Buiten ziet het er vandaag een stuk vriendelijker uit, behalve dat er een mist hangt. Waarschijnlijk al die nattigheid van gisteren, wat weer aan het verdampen is.

IMG_1742

We ontbijten, ruimen de boel op en even na 10 uur vertrekken we richting Nederland. Het was een leuk huisje, maar ik ben nu toch ook benieuwd naar mijn eigen huis en vooral de tuin. Zal het wel die hitte hebben overleefd?

We moeten zo'n 280 km afleggen. Een peuleschil met wat we soms af moeten leggen aan het eind van de vakantie. Het gaat ook allemaal voorspoedig en even voorbij Eindhoven zijn we even gestopt voor koffie en een broodje.

En even na 2 uur zijn we dan thuis. In de voortuin is 1 plant dood gegaan (een wilg notabene) en hebben ze daar duidelijk vochtgebrek gehad. Ook ligt er 1 tak naast de robinia, zeker een storm geweest een keer. In de achtertuin ziet het meeste er wel goed uit. Ook daar zijn 2 enorme takken van de wilg afgebroken, maar verder niet veel problemen. Fijn! Ik had het erger verwacht. Gauw de plantjes wat water geven en misschien vanavond wat langer sproeien hier en daar.

Ook qua post niet veel om je druk over te maken, dus kunnen we aan de was en het weer in Uithoorn aarden beginnen. En luchten, want het huis is tot tropische temperaturen opgewarmd. Als we binnenkomen is het toch wel 28 graden en dat terwijl alles dicht was. Goed doortochten en als ik dit schrijf zijn we al aan de 26,5 graad.....Toch weer fijn om thuis te zijn!

Meteen een natuurrapportage in de tuin gemaakt. Veel bijen en vlinders..

DSC05072 (2)

Dit is dan het einde van de blog..... Wie weet tot volgend jaar!

1. Harry Dijkland:
    29 juli 2019
    Welkom thuis! Bedankt voor het vakantie-feuilleton.
  2. Janny en Peter:
    29 juli 2019
    Fijn dat jullie weer thuis zijn. Mooi foto,s uit jullie tuin.
    Nogmaals dank voor de reisverslagen.