28 Juli 2019 - De laatste volle vakantiedag.

28 juli 2019 - Trois-Ponts, België

Als ik even na 8 uur mijn ogen open doe, zijn Erik, Vincent en Haske al in de weer beneden. Ik had Erik wel al naar de douche horen gaan, want dat is onvermijdelijk in dit huis. De vloer van de bovenverdieping is van enkel hout. Als je een glas water laat vallen boven, dan wordt je beneden meteen nat. Je kan ook op sommige plekken de lampen tussen de planken zien schijnen. Heel authentiek...

Ik hoor tegelijkertijd de regen op het leien dak kletteren. Het regent flink hier. Dat maakt de nachten wel behagelijker, want eindelijk is het ver onder de 20 graden en kun je met een gerust hart onder je dekbed liggen zonder dat het onprettig is.

Haske en Vincent zijn op, omdat ze vandaag weer verder gaan lopen en onze wegen zich weer gaan scheiden. Tijdens het ontbijt besluiten ze dan maar iets later te vertrekken in de hoop dat de regenbuien dan wat minder zijn. Dus na de koffie zijn hun backpacks ingepakt (netjes met een gewicht van rond de 12 kilo, en daar zit ook alles in, ook de tent en de slaapzakken etc.) en gaan we ze weer wegbrengen naar Vielsalm, ongeveer daar waar we ze ook hadden op gehaald. Het valt me zwaar om afscheid van ze te nemen, zeker nu het weer zo druilerig is, maar ik ben trots op ze! Ze wandelen fier weg.. nog 1 x zwaaien en dat was het weer voor even. Vincent zien we in augustus al weer terug, maar Haske zal tot rond sinterklaas weg zijn.

IMG_1732 (2)   IMG_1737

Erik en ik gaan nog boodschappen doen in Vielsalm en de rest van de dag besteden we in ons huisje. Buiten blijft de regen maar naar beneden komen. Af en toe miezerig, maar toch ook vaak gewoon met dikke druppels. Ik hoor later dat Vincent en Haske het gelukkig beter hebben getroffen. Vanmorgen hadden ze hun camping al geregeld, dus dat is ook wel fijn om te weten dat er ergens al een plek voor je is. Ze zijn aan het eind van de dag al over de 100km onderweg. Nog heel veel te gaan, maar het is een goed begin, vooral gezien de warmte van de afgelopen dagen.

We kijken lekker naar de overwinning van Max Verstappen en de aankomst van de Tour de France. Zo komen we graag de laatste dag door.

Voordeel trouwens van het slechtere weer is het feit dat de ijscoman niet op het park komt. Die had een heel gevarieerd manier van aankondigen, waarbij kinderliedjes, maar ook zelfs kerstliedjes (half vals) werden afgespeeld. En als hij dan stopte, dan stopte ook abrupt de muziek. Wel grappig eigenlijk.

Morgen inpakken en naar huis. Het was een hele fijne vakantie, de eerste week veel gelopen en gezien, de tweede week meer uitgerust, ontspannen en gelezen. Ik zag er eigenlijk tegenop dat de vakantie voor ons doen zo kort was, maar het is prima geweest zo. En ik geloof dat Erik en Manon er ook zo over denken.

IMG_1738

1. Janny en Peter:
    28 juli 2019
    Ook aan vakanties komt een eind.Fijn dat jullie weer even hebben kunnen ontspannen in een prachtige natuur en veel hebben kunnen waarnemen. Dank voor de verslagen en wij wensen jullie een goede reis terug.
    Peter en Janny
  2. Cathy:
    28 juli 2019
    Dank jullie wel voor jullie belangstelling en reacties. We zien jullie snel weer!

Groetjes Cathy
  3. Harry Dijkland:
    29 juli 2019
    Wel fijn dat de regen pas op jullie laatste vakantiedag toeslaat... En over die ijscoman met zijn liedjes: moeten wij niet eens gaan nadenken over de Kerstlunch?? ;-)
  4. Cathy:
    29 juli 2019
    @Harry. Ja en nu we onderweg naar huis zijn is het weer geweldig weer. Wat een bof.
    Over kerstlunch: eerst zien dat ik al die versieringen thuis krijg... 😞