27 Juli 2019 - Wandelen zonder bepakking

28 juli 2019 - Trois-Ponts, België

Haske en Vincent hebben dus bij ons geslapen. Vincent in zijn slaapzak op het "reserve"-bed in Manon haar kamer en Haske op haar matje op de grond, ook in die kamer. Gelukkig zijn onze slaapkamers redelijk royaal hier en ging dat prima.

Gezellig samen ontbijten, beetje lopend-buffet-stijl. Daarna zetten we Haske en Vincent af waar we ze de vorige dag hebben opgehaald.
Ze hebben besloten nog een nachtje bij ons te blijven en gaan daarom vandaag wel een stuk van de route wandelen, maar dan zonder al te veel bepakking (ziedaar de titel van dit stukje). Ze lopen zo'n 17 km en aan het eind van de middag krijgen we een seintje dat het nu wel erg gaat regenen en of we ze in Vielsalm op kunnen halen. Natuurlijk kunnen we dat.
Onze "taak" als achterblijvers was voornamelijk proberen de gewassen kleding van de 2 backpackers weer droog te krijgen. De vocht in de lucht was vandaag zo hoog (ook in het huisje) dat we de verwarming nodig hadden om de kleren droog te krijgen. Gelukkig gaat het zo prima en kan alles morgen weer droog en schoon mee.

Omdat het regent en een stuk kouder is, proberen we binnen te eten en wonderwel lukt dat ook nog met die kleine tafel en 5 stoelen er om heen. We eten een bruine bonen schotel en dat gaat er wel goed in bij iedereen. Daarna nog een spelletje doen, waarna Vincent en Haske moe zijn en naar bed gaan en Manon en ik nog een Netflix serie kijken en Erik probeert zijn boek uit te lezen.

Eigenlijk wel lekker dat de hitte weg is, hoewel het wat mij betreft wel iets warmer had gemogen en wat minder nat, maar goed, je kunt niet alles hebben.....

1. Harry Dijkland:
    28 juli 2019
    Regen? Wow, dat koelt wel lekker af, maar is erg nat. Dat hebben we in Nederland ook nodig wel eigenlijk, dus neem maar mee ajb ;-)
    En handig voor Haske & Vincent, even zonder al die zware last, lekker ontspannen "wandelen" (want het blijft natuurlijk wél een prestatie).
  2. Cathy:
    28 juli 2019
    Hoi Harry. Ja die afkoeling is even wennen. Zomaar 20 graden koeler is wel wat.
    En ja, het is zeker een prestatie van Haske en nu ook van Vincent. Maar ze zijn er ook enthousiast over wat leuk is om te zien....