22-23 Augustus: De thuisreis

23 augustus 2018 - Noordzee, Nederland

22-23 Augustus

We staan om half 9 beneden in de ontbijtzaal. Zoals je kan bedenken bij een hotel met 2 tweepersoonskamers, waren we de enigen. We krijgen een heerlijk ontbijt van een mevrouw die met een Russisch (of oostblok-accent) spreekt. Wel heel aardig. IMG_0967 (2)

Dan alles in de tassen en vertrekken naar New Castle. Op zich hadden we aan het begin van de reis wel ruim de tijd. Maar de wegen waren voornamelijk 2 baans en er waren veel vrachtwagens en langzaamrijdende bejaarden. Het was dan ook wel erg regenachtig vandaag, dus hard rijden was sowieso niet zo makkelijk.

We stoppen onderweg bij een klein dorpje Gilsland om daar in een theehuis annex winkel wat te drinken. Op dat moment zitten er twee mannen koffie en appeltaart te eten en liggen er op de verwarming 2 sokken te drogen, met daaronder wandelschoenen van een backpackster die aan een ander tafeltje haar thee zat te drinken tot de schoenen weer droog waren waarschijnlijk. In een ander kamertje was een soort van winkel ingericht. We nemen ook koffie en thee en willen ook wel appeltaart. Helaas schijnt die op te zijn. Dus neem ik maar een coffeecake, Erik en Vincent ook en Manon neemt een scone. De juffrouw komt vlak na onze bestelling terug, dat er toch nog 1 stukje taart is. Die is dus voor mij, ik had als eerste besteld...haha, vals he? Hij was lekker. De coffeecake van Erik en Vincent zag er ook lekker uit hoor en uiteraard de scone met boter en jam van Manon ook. Leuk plekje hier. Vlak bij Hadrian's wall. Als we weer wegrijden zien we heel veel wandelaars. Blijkbaar een populaire plek.

IMG_0971Als we in New Castle aankomen is het rond 3 uur. We besluiten maar meteen door te gaan naar de boot, hoewel hij pas over 2 uur zal vertrekken. Aan boord gaan we IMG_0972eerst even in onze hut chillen. De boot verkennen hoeft niet echt, want deze boot kennen we al van een aantal jaar geleden. Om half 5 reserveer ik een tafel in het a la carte restaurant een tafel voor half 8. De tussentijd komen we door in de cocktailbar met een drankje en hartenjagen. Helaas win ik weer niet. Dit keer is het Erik die wint. We zijn precies om half 8 klaar en kunnen aan tafel. De boot is uiteraard al vertrokken. Het restaurant had altijd heerlijke spareribs, maar helaas is dat van het menu gehaald. Maar er is nog wel genoeg lekkers over. Wel moet je OF 2 OF 3 gangen nemen. We beslissen daar maar hoofdgerecht en toetje van te maken. Vooral het toetje (zie foto van creme brulee) was wel een kunstwerk. Het eten was lekker en ook was het heerlijk rustig hier. We waren wel de laatsten volgens mij. Daarna gaan Manon en Vincent naar de hut en Erik en ik nemen nog een cocktail in de bar en luisteren naar de live muziek en DJ.

We slapen tot een uur of 8 (in Nederlandse tijd), douchen in de hut en nemen dan een croissant en drinken in de coffeebar. Prima vaart was het. Dan worden we opgeroepen om naar de auto te gaan. Ik kan niet instappen, want de auto staat tegen de muur geparkeerd (ik moest ook al eerder uitstappen toen de auto werd neergezet). We moeten vrij lang wachten tot de auto's onder ons en de vrachtwagens naast ons weg zijn. Daarna was er een file bij de stoplichten in IJmuiden, een omleiding bij de Waterwolftunnel en in Uithoorn deden de stoplichten het niet. Beetje pech dus, maar om kwart over 11 zijn we thuis. Hehe. Het was een goede vakantie, maar toch fijn om er weer te zijn.

De tuin is een woest geheel, dus als het de komende dagen wat droog wil worden, zal ik daar wat in proberen te fatsoeneren. Verder zal de was en opruimen ons wel bezighouden.

Feitjes:

• We hebben zo'n 3325 km gereden
  • Erik heeft daarvan bijna alles (links) gereden ZONDER schade.
  • De bluetooth van de auto (om muziek te draaien) deed het niet. Toen zagen we op internet dat je de auto moest "resetten" door 5 minuten met de deur vol open te gaan staan. We voelden ons in het programma Bananasplit zitten, maar verdomd het hielp!
  • De Ieren zijn redelijk stug in de omgang, maar toch altijd wel vriendelijk als je hulp nodig hebt.
  • Toen we op de terugweg in de P&R bus zaten van Giant's Causeway zien we alle foutparkeerders een boete krijgen. Dan zit je toch extra te genieten!
  • Erik heeft als enige, op de boot uit Belfast dolfijnen gezien. Jammer dat ik dat gemist heb.
  • 7007 keer zijn mijn pagina's bekeken in 348 bezoeken. Geen idee hoeveel van jullie er waren. Redelijk een succes voor mijn simpele verhalen toch.
  • 21 augustus had de meeste "treffers". Waarschijnlijk wilde iedereen wel weten dat we goed thuis zijn gekomen, dus vaak mijn laatste (en eigenlijk een na laatste) verhaal bekeken. Dank allemaal voor jullie aandacht. Tot gauw!

1. Harry Dijkland:
    24 augustus 2018
    The End...
    Welkom terug in Nederland waar het dit weekend een beetje kouder en natter wordt, dat helpt de overgang te overbruggen na die heerlijke vakantie!