18 Augustus: Reis naar Noord-Ierland

18 augustus 2018 - Bushmills, Verenigd Koninkrijk

18 Augustus

Vandaag start vroeg want voor 10 uur moeten we het huisje hebben verlaten. Uiteindelijk blijkt dat we eigenlijk tijd zat hebben, want Erik is altijd heel snel in inpakken en als we allemaal een beetje meewerken zit alles zo in de auto.

Rond half 10 komt de mevrouw van het park de meterstanden opnemen en krijgen we de rekening van de elektra. We hadden zelf al een beetje naar de standen gekeken en waren bang dat er een hele hoge rekening zou volgen, maar dat viel erg mee: 15 euro voor een week. Koopje!

Kwart voor 10 rijden we weg en het is een flink eind wat we vandaag moeten overbruggen. We stoppen onderweg eerst in Sligo. Ik had gezocht naar "Superstore" en een Tesco gevonden. Meestal liggen deze in buitenwijken van de stad, maar deze lag er echt middenin. Wel leuk misschien, maar daardoor kostte het ons wel wat moeite om het parkeerterrein te vinden en te parkeren. Maar goed, we kopen een lekker broodje daar en drinken op het parkeerterrein een kop koffie  DSC03554die we 's ochtends hadden gezet. Zo, we kunnen er weer tegen.

Onderweg zien we een aantal keer marktjes op knooppunten van wegen. Er lijkt voornamelijk in wol (echt met balen tegelijk) en hooi en andere boerenmaterialen. Geen idee wat het precies voorstelde. Daarna stoppen we nog voor een broodje aan het meer Lower Lough Erne. Er moest hier ergens een uitzichtspunt zijn, dus we moeten nog de heuvel op en door de bossen met de auto naar "Lough Navar Forest Viewpoint". Het was jammer dat het vandaag ook weer somber weer was, want met mooi weer kon je hier vast heel ver kijken.

Naast het uitkijkpunt hebben we onderweg veel moois gezien, maar geen tijd helaas om het ook allemaal vast te leggen. Het was trouwens veel te grauw weer daarvoor, maar mooi was het wel!

Dan gauw door naar ons B&B in Bushmills. Het is een café waar wat kamers boven zijn en daar hebben we een 4 persoons kamer. Prima voor 3 nachtjes. Na gesettled te zijn en doorgegeven wat voor ontbijt we willen, gaan we 3km verderop wat eten in Smugglers Inn. DSC03561We zijn heel tevreden over het eten, dus met een volle maag kunnen we op de kamer gaan uitbuiken. En morgen gaan we op zoek naar Giant's Causeway.

1. Harry Dijkland:
    19 augustus 2018
    Eten ziet er lekker uit!