17 Augustus: Rustdag

17 augustus 2018 - Carraroe, Ierland

17 Augustus

De dag begint met flinke buien. Hierdoor besluiten we toch nog maar een rustdag in te lassen. We ontbijten met verse broodjes en tegen koffietijd haalt Erik ook nog even wat lekkers voor bij de koffie.

Daarna spelen we een potje "Harten jagen". We spelen anders dan wij normaal gewend zijn, want Manon had met het spelen op internet gemerkt dat er andere regels zijn. Dit potje spelen we dus zo, dat je pas met een hartenkaart uit mag komen als iemand al een keer harten op heeft gegooid. Eigenlijk is dit wel leuker zo, want anders was het altijd dat (op de weg terug) meteen die harten aas op tafel lag. Nu blijft het langer spannend. Manon wint dit potje.DSC03541

Na het avondeten spelen we nog de revanche. En dit keer voegen we weer een spelregel toe: degene met klaver 7 mag beginnen. Dus niet diegene na de deler. Manon en Vincent staan er het beste voor als we aan de weg terug moeten beginnen. Vincent wint uiteindelijk. Ik kan natuurlijk zeggen dat ouders hun kinderen altijd laten winnen, maar dat was natuurlijk helemaal niet zo. Ze zijn er gewoon goed in!

Tussen het spelen door werden de boeken die we hadden meegenomen en de kranten die we dagelijks downloaden gelezen en kijken we de aflevering van "de slimste" van de dag ervoor. De dag is eigenlijk zo om....

1. Harry Dijkland:
    19 augustus 2018