16 Oktober - Wandeling in de buurt

16 oktober 2022 - Dirbach, Luxemburg

Rond het middaguur wordt het droog en besluiten we een wandeling in de buurt te gaan doen.

We lopen eerst richting het hotel bij Dirbach plage. Het is niet echt een strand, maar meer een grasveld aan de rivier die hier stoomt. Het is wel mooi. We volgen hier de wandeling met het "Egel" teken, maar blijkbaar hebben we iets gemist, want na flink stijgen, blijken we niet meer op de route te zitten. Grrrr. Maar gelukkig kunnen we met Komoot altijd wel vinden waar we dan wel zitten en hoe we weer op een goede wandelroute kunnen komen.

De bossen zijn prachtig aan het verkleuren, maar met de natte stenen en blaadjes is het wel glad en Erik gaat ook een keer flink onderuit.

Ik denk dat we rond de 5 km hebben gelopen, maar er zaten ook hele smalle paadjes tussen, dus was redelijk uitdagend. Gelukkig is het de hele weg droog gebleven en ook de temperatuur was prima, want de meeste van de tijd hebben we zonder jas gelopen. Hopelijk blijft het zo deze week.

DSC08709b  DSC08703 DSC08693  DSC08705

1. Janny en Peter:
    16 oktober 2022
    De wandeling in een overigens mooi omgeving was niet zonder risico vernemen wij. Hopelijk heeft Erik geen nadelige gevolgen ondervonden na de valpartij.
  2. Harry Dijkland:
    22 oktober 2022
    Wat een mooie herfstfoto die van dat geel-rode luik (dat is een ander Luik dan 'gisteren')! Herfstblaadjes en nattigheid is hele gevaarlijke combi, jeetje, arme Erik. Kusje er op.
  3. Cathy:
    22 oktober 2022
    Dank je Harry.... En ja, af en toe erg glad, maar hij heeft er gelukkig niet heel veel last van gehad.