21 Oktober - Hoscheid Klangwanderweg

21 oktober 2022 - Kautenbach, Luxemburg

Vandaag begint de dag druilerig. Erik gaat na het ontbijt naar een plaats in de buurt voor wat boodschappen. Ik blijf achter om wat dingen te doen die ik nog op mijn lijstje had staan. Dat waren er wederom weer te veel, want ik krijg lang niet alles gedaan.

Aangezien het plaatsje zeker wel 20 min rijden weg is, blijft hij zeker een uur weg. Als hij weg is komt de zon al af en toe door. Dus als Erik terug is, gaan we gauw lunchen om in een nabijgelegen plaatsje een "Klangwanderweg" te lopen. De route is 6km en onderweg staan 17 installaties die met geluid te maken hebben. Soms moet je er tegen of op slaan. Soms gewoon luisteren. Grappig en eigenlijk bedoeld voor kinderen, maar wij vinden het ook leuk. Helaas zijn we nog maar net op weg als het gaat regenen. Het regent niet heel hard, maar we worden toch redelijk nat.

DSC08960 DSC08962

Gelukkig houdt het ook wel weer op. De route begint in het dorp om daarna al vrij snel af te dalen in de bossen, tot aan een beek. Door de regen stroomt er tenminste ook water in de beek. Toch wel een bonus.

Op de website van deze wandeling "mopperden" al veel mensen dat de klim aan het eind wel erg zwaar was. Vooral voor kinderen. Ik denk dat het vooral is, omdat wij Nederlanders het gewoon niet gewend zijn. Want een groot deel van de klim was het een mooi breed pad. Toen was het wel even heel steil en moest ik onderweg even stoppen, maar er was dan ook weer een knikkerbaan onderweg, dus in mijn hoofd denk ik dat onze kinderen hier niet heel veel moeite mee zouden hebben gehad. Maar goed, makkelijk gezegd nu ze groot zijn en er niet bij zijn..haha.

DSC08982 DSC08984

Na ca. 2 uur zijn we weer terug bij de auto. Nog steeds wat nat, maar het was een mooie afsluiting van onze vakantie. Morgen gaan we even ons huisje schoonmaken (vandaag ook al een beetje mee begonnen) en dan naar huis.

Hopelijk hebben jullie allemaal genoten van de foto's en de verhalen. Graag gedaan in dat geval.

1. Janny en Peter:
    21 oktober 2022
    Wij hebben er van genoten en ons doen herinneren aan momenten uit het verleden. Wij hebben dit jaar “ Harry “ gemist ook een volger.
    Veilige terugreis en tot ziens.
    Janny en Peter
  2. Harry Dijkland:
    22 oktober 2022
    Grappige wandeling, leuk met dat geklingel. Jammer van de regen, gelukkig geen zware buien en geen onweer. Was een mooi verslag met mooie fotos's!
    Janny & Peter, klopt, ik zou zelf op vakantie gaan, dat ging niet door (brandstofproblemen in Frankrijk), toen wat alternatieve tripjes, en klussen in huis waardoor de week om vloog en voordat ik er erg in had liep ik de hele vakantie van Cathy & Erik achter... Vandaag (zaterdag 22/10) "even" ingehaald.
  3. Leon:
    26 oktober 2022
    Sjonge, dat was een actieve en leuke vakantie! Mooie foto’s! Ik heb weer een paar leuke tips gezien. Bedankt! 👍