3 Augustus: Thuisdag 2

3 augustus 2020 - Furtwangen im Schwarzwald, Duitsland

Vanmorgen toen we op stonden scheen er een dof zonnetje, maar ook voor vandaag stond heel veel regen op het programma. We hebben nog gekeken of we iets konden vinden wat binnen was, maar er was niet echt iets waar we naar toe wilden.

Het zonnetje bracht trouwens wel een vreemd fenomeen aan het licht, hier in huis: Camera Obscura. Door de opening van de dakramen bleek dat het huis aan de overkant van ons appartement, op zijn kop, op de muur van Manon haar kamer werd geprojecteerd. Heel maf eigenlijk. Ik snap het fenomeen wel, maar toch vind ik het wonderbaarlijk om te zien.

IMG_0462(1)

Vanwege de weersvoorspelling blijven we vandaag dus ook zoveel mogelijk thuis. Maaaaaaar..... de regen blijft uit. En dat is dan wel een beetje balen. Rond 4 uur besluiten Erik, Vincent en ik toch maar een wandeling in de buurt te gaan maken. Er was wel dreiging van regen, maar we gokten het er op. Vincent had een route van ongeveer een uur voor ons uitgestippeld, dus mochten er buien vallen, dan waren we toch redelijk snel weer thuis.

DSC06325IMG_20200803_165128

Het eerste deel ging langs de weg, die voor ons huis langs loopt, maar al snel gingen we rechtsaf en steil omhoog. Vincent wilde ook meteen zijn stokken uitproberen en al gauw liep hij er toch heel soepel mee. Bijna bovenop de heuvel werd de weg geblokkeerd door omgevallen/omgehakte bomen. Er schijnt hier een soort van bomenziekte te heersen, waardoor stukken bos omgehakt moeten worden. Maar dan moet je die bomen natuurlijk niet op het pad laten liggen. We wilden bijna weer teruglopen (het was ook al begonnen te druppelen), maar hebben ons toch via de helling, langs de bomen weten te wurmen. Bovenop waren mooie uitzichten, maar natuurlijk wel wat mistig door de laaghangende bewolking en aankomende regen.

Tijdens de afdaling die volgde ging het steeds harder regenen en we hebben ook ergens een afslag gemist, waardoor de route iets anders werd. Maar toch na een uur zijn we weer thuis. Het regende toen al flink hard, maar het was toch erg lekker om even buiten geweest te zijn. De temperatuur was vandaag tussen de 14 en 17 graden. Echt heel anders dan het weekend. En ook anders dan we aan het eind van de week weer krijgen. Dan zullen we misschien weer terugverlangen naar regen en koelte.

Na wat gedroogd te zijn, gaan Erik en ik nog in Furtwangen boodschappen doen. Morgen gaan we de stad Freiburg bezoeken. We hopen dat het 's middags droog zal zijn.

1. Harry Dijkland:
    4 augustus 2020
    Cool dat Camera Obscura effect! Wandelen in de regen en mist heeft ook wel wat, je wordt er alleen zo nat van, zonde. Op naar Freiburg, is mooi - groeten aan Ansgar's zus ;)