8 Augustus: Terug naar huis

9 augustus 2020 - Uithoorn, Nederland

Ja, de dag waarvan je wist.....

Een beetje vroeger opstaan, lekker douchen en ontbijten met verse broodjes. Tot zover nog een gewone vakantie dag. Maar daarna is het inpakken geblazen, stofzuigen en weer eens met de hand afwassen. Na 2 weken met een afwasmachine, is dat even wennen..haha.

Rond 10 uur lever ik de sleutel in en worden we door Veerle uitgezwaaid. Het belooft een hele hete dag te worden. Dan is in een airconditioned auto zitten niet echt een straf.

Wel een straf zijn de rustpauzes. Het is echt bijna te heet om je buiten de auto te begeven. We proberen dan maar schaduw te vinden om ons broodje op te eten en de meegebrachte thee en koffie te nuttigen. Later op de dag tanken we nog even om dan uit te vinden dat de rustplaats echt totaal door vrachtwagens wordt ingenomen. Die mogen in Duitsland niet op zondag rijden, dus kamperen ze massaal op de rustplaatsen. Ook op de plekken waar normaal auto's moeten staan. Daar zouden ze toch echt iets anders voor moeten uitvinden. Het is voor ons, maar ook voor de chauffeurs geen doen: meer dan een etmaal op zo'n heet open parkeerterrein staan, je eigen eten op de barbecue of gasbrander moeten koken, geen enkele manier om weg te kunnen, pissen in de bosjes. Bah.

Maar goed, de reis gaat best voorspoedig (ook wel door de korte rustpauzes). Als we bij Freiburg de snelweg opkomen, moet Erik meteen vol in de remmen. Dat duurt gelukkig niet zo lang. Verder onderweg een paar keer in Duitsland waar wegwerkzaamheden zijn, gaan we wat langzamer, maar om 10 over 6 zijn we toch alweer thuis. We kunnen dus gewoon thuis eten. Wel is het nog steeds 32 graden. Het huis lijkt even koel, maar als je er een tijdje in zit, merk je dat het toch ook warm is. Dat wordt slapen met de ramen open en de ventilator aan het voeteneind.

Deze vakantie hebben we 2319 km gereden. Voor ons doen niet zo heel veel. Wel hebben we, denk ik, een record aantal bochten gedraaid. Het was daar in het Zwarte Woud wel bochtig.....

Mijn stappenteller zegt dat ik bijna 175.000 stappen heb gezet. Dat is toch mooi.

Ik heb nog heerlijk 1 week vrij, dus even bedenken wat ik ga doen. In ieder geval iets in de tuin denk ik zo, dat mag wel weer.

Tot de volgende blog!

1. Harry Dijkland:
    9 augustus 2020
    Welkom thuis! En bedenk maar niet te veel voor dat weekje vrij thuis: het blijft hier in Nederland erg warm, tropische hitte.
  2. Janny en Peter:
    9 augustus 2020
    Weer veilig thuis. Mocht je iets bedenken voor de komende week. Dat telefoontje op de berg, wellicht gelegenheid om het raadsel op te lossen. We
  3. Janny en Peter:
    9 augustus 2020
    Even de zin afmaken . We liggen al dagen wakker.