Dinsdag 2 mei 2023 - Assen

2 mei 2023 - Assen, Nederland

Vandaag zou het koud en bewolkt zijn. En eventueel een bui. We staan laat op en als ik naar de kampwinkel loop is het inderdaad winderig, somber en koud.
We maken er maar een rustig ochtendje van.

Na de lunch besluiten we naar Assen te gaan (met de auto). Bij aankomst gaan we eerst wat door het stadje struinen en gaan uiteraard even naar binnen bij warenhuis Vanderveen. Het is de op een na grootste warenhuis van Nederland (de Bijenkorf Amsterdam is de grootste). In het pand zijn weer allerlei merken/winkels die een deel van het pand hebben. Het is eigenlijk meer een soort winkelcentrum in 1 gebouw. We lopen even naar binnen bij Hallfords (die dus ook in het warenhuis zitten). Ik wilde al steeds een achteruitkijkspiegel op mijn fiets, dus die heb ik nu gekocht. Misschien ben ik nu echt officieel bejaard daardoor, maar dat is dan maar zo. Het lijkt me gewoon veiliger en beter als ik niet steeds achterom hoef te kijken elke keer als ik iets hoor. We zullen zien.

Erik koopt bij Intersport een nieuwe zomerjas en een zonnebril en ik koop ook nog leuke wol bij een hobbywinkel.

IMG_3176 IMG_3181(Edited)

We zetten de gekochte spullen in de auto en gaan dan het Drents museum binnen. We hebben een museumjaarkaart en hij is nog een uurtje open, dus kunnen we nog even binnen kijken. Er was een tentoonstelling over de Molukkers in Drenthe en verder nog een over zelfportretten. Helaas is een deel van het museum afgesloten, in onderhoud, maar goed, veel tijd hadden we toch niet.

IMG_3177

Daarna zoeken we nog even de bekendste jongen van Assen op. Ook wij bidden vandaag niet voor Bruine Bonen, want we eten kip/kerrie.... :))

1. Janny en Peter:
    3 mei 2023
    Jammer dat het weer wat minder was. Maar jullie hebben voldoende alternatieven gevonden om de dag door te brengen.
    Achteruitkijkspiegel gekocht ! Prima voor de veiligheid, los van de leeftijd. En nog een museum bezocht.
  2. Harry:
    3 mei 2023
    Winkelen, dat hoort erbij tijdens elke vakantie, waar dan ook!