Zondag 30 april 2023 - Rondje Drentse dorpen

30 april 2023 - Orvelte, Nederland

Erik was vroeg op vandaag, maar ik heb heerlijk uitgeslapen. Na het douchen ga ik bij de kampwinkel weer broodjes halen en, omdat het zondag is, ook 2 croissantjes. Heerlijk.
Na het ontbijt gaan we nog niet op stap vandaag, we willen Max Verstappen zien racen, dus we gaan pas na de lunch weg.

Tot die tijd ga ik heerlijk mijn boek lezen. Die heb ik al bijna een jaar liggen, dus wordt wel tijd dat ik hem ga lezen. En ik verslind de Lee Child boeken (lekker bloederig en beschrijvend :) ), maar dan moet ik er wel aan beginnen. Want zodra ik begin dan gaat het bijna in 1 adem uit. Erik zet ondertussen mijn fiets op z'n kop, want die maakt een raar geluid af en toe. Het blijkt gelukkig dat de ketting gewoon te slap hangt en Erik kan dat gelukkig vrij makkelijk verhelpen. Heerlijk stil is ie nu weer. (En ja, Peter, het zijn E-bikes, daardoor zijn onze tochten ook zo lekker lang).

Tijdens de F1 eten we een broodje met thee en nadat Max 2e is geworden na Checo, stappen we op de fiets. Erik heeft vandaag een route uitgestippeld en het is 48km in lengte.

Route dag 3

DSC09297 DSC09304 DSC09302 DSC09310

Wederom zien we vandaag prachtige bloembollenvelden en rijden door echte Drentse dorpen als Aalden, Meppen, Eursinge, Westerbork en natuurlijk Orvelte. Onderweg ook nog een echte Drentse belevenis: overstekende schapenkudde met herder en hond. Altijd een prachtig gezicht.
In Zweeloo waren er ook een aantal kunstwerken. Een viel ons extra op: daar hingen een aantal trommels in de lucht. Via een versterker en draadjes werd een gesproken tekst door de trommels gestuurd, waardoor ze mooi mee gingen trillen. Was wel bijzonder.

Half 6 zijn we weer thuis. Vandaag was het echt wel drukker op de route dan andere dagen, maar het is ook zondag natuurlijk. Maar al met al was het toch nog steeds stiller dan dat we vroeger in Drenthe wel mee hebben gemaakt.

1. Janny en Peter:
    1 mei 2023
    Weer een mooie fietstocht in een kleurrijke omgeving. Leuke opnamen van de schaapskudde.
  2. Harry:
    1 mei 2023
    Leuk die trommels in de boom!