15 Augustus Galway

15 augustus 2018 - Galway City, Ierland

15 Augustus

Vannacht stormde het behoorlijk en de regen ging maar door. Maar toen we vanmorgen opstonden scheen er al af en toe een zonnetje. Mooie dag dus om een stad te verkennen: Galway.

Het ligt niet zo heel ver weg, maar de weg er naar toe is voornamelijk 50-60 km/uur rijden, dus je doet er toch al bijna een uur over. We parkeren bij het park Eyre Square en maken van daar uit een stadswandeling. Nou is de stad niet zo groot dus eigenlijk is het voornamelijk Shop street en William Street (verlengde van elkaar, dus eigenlijk zelfs maar 1 straat). Dan kom je uit bij het water waar de rivier de Corrib in zee uitkomt. DSC03467

Daar is ook de Spanish Arch, waar vroeger veel Spaanse waren werden uitgeladen die via schepen naar Ierland/Galway kwamen. Daar eten we een broodje om dan via de Corrib naar Galway Cathedral te lopen.

Binnen is het best mooi, maar deze Kathedraal is ook nog niet erg oud. Opgericht in 1965 is het de jongste stenen Europese Kathedraal. Binnenin vinden we ook nog een mozaiek van John F. Kennedy, die hier is geweest en een flinke donatie had gedaan. Beetje raar in een kerk, maar goed.

Nog even in een thee/koffiehuis wat drinken en dan zit de dag er op. We hadden DSC03474tijdens onze stadswandeling prima weer 19-20 graden en af en toe zon. Nu we klaar zijn gaat het betrekken en als we in de auto zitten begint het alweer te regenen. Nu maakt dat ons niet meer uit...

1. Harry Dijkland:
    16 augustus 2018
    Gezellig druk stadje zo te zien op de foto's. Nu eerst een biertje.