3 Augustus: Aankomst Engeland, Chatsworth House

3 augustus 2018 - Matlock, Verenigd Koninkrijk

3 Augustus:

Al heel vroeg worden we gewekt door de omroep installatie. We worden langzaam wakker, gaan douchen en aankleden en we hebben krentenbollen als ontbijt. Terwijl we in de auto wachten tot we eraf mogen, valt ons op hoeveel wielren-auto's er zijn. Er staan geen fietsen op het dak, maar ze komen van allerlei landen en de autos zijn voorzien van alle mogelijke reclame. Vast voor het EK of zo denken wij. Het vertrek van de boot gaat redelijk vlot, maar de douane in Hull daarna kost ons toch nog bijna een uur! En nu links blijven rijden natuurlijk. Maar Erik is daar heel bedreven in. Ik moet daar nog even altijd aan wennen.

Rond 9 uur (we zijn al een stukje onderweg) vinden we een Sainsbury superstore en we eten daar een fatsoenlijk ontbijt. Erik, Manon en ik hebben eieren met spek en Vincent neemt een (kleine versie van een) Engels ontbijt, met worstjes en bonen. We zijn nu echt op vakantie!

We rijden door naar het Peak district en de heuvels met hei en bomen zijn prachtig. We mogen pas om 4 uur in het huisje en het is pas 11:00 uur,, dus we hebben nog heel wat tijd te overbruggen. We besluiten naar Chatsworth House te gaan. Het is een paleis die prachtig in de heuvels ligt en een mooi aangelegde tuin. We besluiten alleen de tuin te bezoeken. Het is een enorme tuin, met allemaal verschillende onderdelen en hoogteverschillen. Onderweg komen we ook nog een stel mensen tegen in klederdrachten. Om 14:00 uur gaan de fonteinen aan. DSC02858Door watergebrek doen ze het maar een uur of 2 per dag. Om die tijd staan er al heel wat mensen te wachten op het water die de verschillende traptreden af moet komen stromen. Het is best leuk om de fontein te zien vullen. Wel jammer dat al die kinderen er in gaan staan. Dat is eigenlijk niet de bedoeling staat er nog op een bord, maar ja, het is te uitdagend met dit weer. Op de foto's zul je zien dat het DSC02829bewolkt was, maar het was 26 graden en ook redelijk vochtig. De lens van mijn camera besloeg zelfs, dus het was net of je continue in een kas liep. Na de fonteinen gaan we op weg naar Landal Park "Darwin Forest". Inchecken gaat vlot en we hebben huisje heel leuk achterin het park. Heerlijk rustig. We lunchen nog even en daarna een beetje "chillen". Nog even met Erik boodschappen inslaan, daarna avondeten en "wie is de slimste" kijken van donderdag. Dag 1 van de vakantie is voorbij.....