7 Augustus: Dublin en reis naar Kilkee

7 augustus 2018 - Kilkee, Ierland

7 Augustus

Vannacht heerlijk geslapen op mijn honingbiertje van gisterenavond. De bedden in het hotel waren ook goed. We beginnen deze dag met een heerlijk ontbijt, die blijkt in de kamerprijs in te zitten. Het buffet heeft echt van alles en nog wat en we nemen het er lekker van. Na het ontbijt laden we de auto in en als we zo staan in te laden rijdt net een andere Nederlander bij het hotel weg en opeens stoppen ze bij ons. Blijkt het een gezin wat bij Erik op school heeft gezeten (de dochter van het gezin dan). Hoe is het toch weer mogelijk. Later vandaag blijken ze ook in dezelfde huisjes als wij te zitten in Kilkee, maar goed...

Na het inladen rijden we richting Dublin Centrum. Daar willen we nog even naar Trinity College om eigenlijk de bibliotheek te zien. Maar helaas willen nog veel meer mensen dat zien en we hebben geen tijd (en geduld) om te gaan wachten in de rij, DSC03029dus laten dat maar voorbij gaan. We lopen nog wel even door de stad naar het kasteel en in de straatjes er om heen. Ook komen we nog bij Christ Church en lopen daarna een stukje langs de rivier om weer via de Temple Bar (dat is ook hoe de wijk hier heet) naar de parkeergarage terug te lopen.

Dan met de auto nog even naar de Guiness brouwerij. We hebben ook hier niet veel tijd, dus doen niet de rondleiding, maar lopen wel even een rondje om de brouwerij heen. Dat is eigenlijk al een heel stuk! DSC03058

Al een beetje moe en hongerig gaan we op weg naar de westkust, waar onze bestemming (Kilkee) van vandaag ligt. Onderweg stoppen we even bij de plaats Portlaoise. Ik heb daar een supermarkt gevonden en dus moeten we even inslaan voor het avond eten en we kopen een brood en scones, voor de lunch straks. We rijden na de supermarkt een klein stukje terug naar de Rock of Dunmase bezoeken. Dit is een ruine van een kasteel die ooit door Strongbow werd bewoond. Mooi plekje voor een lunch dus. Mooie uitzichten ook DSC03079over de landerijen die er om heen liggen. Voldaan maken we dan het laatste stuk van onze reis van vandaag af. We moeten voor 19:00 uur melden en rond 18:15 zijn we in Kilkee. Alleen de coordinaten van de TomTom waren blijkbaar niet helemaal goed, want we komen niet bij de huisjes uit. Erik zag onderweg huisjes die er precies op leken, dus we besluiten daar maar heen te gaan. En jawel, dat waren de juiste. Na een tijd wachten op de eigenaresse mogen we dan huisje 905 betreden. Niet echt een huisje wat ik zelf uitgezocht zou hebben, maar hij voldoet prima en er zijn 2 badkamers en royale slaapkamers. We komen de 4 dagen hier wel door!

1. Harry Dijkland:
    8 augustus 2018
    Wow, wat een mooie plaatjes. En Guiness, mmm, veel Ierser wordt het niet ;-)