6 Augustus: Op weg naar Ierland

6 augustus 2018 - Dublin, Ierland

6 Augustus

Vandaag om half 10 van het vakantiepark vertrokken. Het inpakken was lekker snel gegaan en we moeten om 14:00 uur de boot van Holyhead (in Wales) naar Dublin halen en volgens de TomTom doen we daar ruim 3 uur over. Uiteindelijk werd het zelfs nog meer en waren we maar net binnen de "maximaal 30 minuten voor vertrek" in de haven. We waren dan ook een van de laatste personenauto's die de boot op gingen. Het was een drukke boot en niet echt veel te beleven. De meeste mensen gingen meteen maar aan het lunchen, wij dus ook. Daarna nog uren wachten tot we de Ierse zee over waren gestoken.

Op zee zagen we erg donkere wolken en bij het inschepen was de temperatuur in Holyhead nog maar 20 graden. Maar in Dublin aangekomen was het al weer een stuk aangenamer. Die paar graadjes meer scheelt toch wel. Het passeren van de grens tussen Engeland en Ierland bestaat uit de vraag door de douanier: "Just want to verify from which country you are. The Netherlands yes?". Wij knikten braaf en dat was dat. Geen paspoort, geen hashhonden, niets.

Dan gauw naar het hotel. Dat ligt zo'n 10-15 minuten verderop. We hebben 2 mooie ruime kamers. Na heel even bijgekomen te zijn, vertrekken we naar de binnenstad om wat te eten.

We nemen de trein van Lansdowne Road naar Tara Street. Dan is het nog maar een klein stukje lopen naar "The Temple Bar" waar iedereen het over heeft. Ziet er heel leuk uit van buiten, maar dat was ons toch te druk, teveel herrie en te massaal. Vincent zoekt gauw op zijn telefoon wat anders en vindt even verderop een restaurant "The Bank". Gesitueerd in een oude bankgebouw. Er zijn geen tafeltjes vrij, dus we moeten even 20 minuten overbruggen met een biertje aan de bar. Daarna heerlijke hoofdmaaltijd waarbij de heren een steak hebben, Manon Fish&Chips en ik een "pig's belly". Erg lekker allemaal en de met de live pianist en mooie zaak, was het echt heel gezellig. Voor dit soort dingen kun je echt op Vincent zijn smaak rekenen! IMG_0877

Naar huis lopend stuiten we op een uniek natuurverschijnsel. De mensen noemen het hier "rain". Na wat zoeken in Google vertaler blijkt dat bij ons "regen" te heten. We lopen dus gewoon in de regen! Ik kon me dit al bijna niet meer herinneren....

Moe, vol en tevreden, weer een dag afgesloten, we zijn in Ierland!