5 Augustus: Alton Towers

5 augustus 2018 - Alton, Verenigd Koninkrijk

5 Augustus

We staan bijtijds op, want we gaan vandaag naar het pretpark "Alton Towers". In de lijst met best bezochte pretparken van Europa stond deze in 2014 op de 9e plaats. Ik had er eigenlijk nog nooit DSC02912van gehoord, maar voor Vincent stond het op het wensenlijstje. Het was een uurtje rijden en om 10 uur ging het open. We waren even na 10 uur daar, maar toen was het nog een flink stuk lopen tot je bij de ingang was. Je kon ook met de monorail, maar goed.

Eenmaal binnen moesten we ons natuurlijk even orienteren. Eerst dan maar in een attractie wat we allemaal durfden: de Hex. Een soort van Villa Volta (uit de Efteling). Erg mooi gemaakt, maar ik vond het niet echt fijn, tja, ik ben nou eenmaal geen fan van attracties. Zie de foto waar ik al zit te gillen in het testkarretje.. ;).

Daarna gingen de heren in een achtbaan, die in het "donkere bos" stond: De Th13teen. Deze achtbaan was voor toeschouwers niet te zien. Dat komt ook omdat geen enkele achtbaan DSC02987boven de bomen uit mag komen hier en daarom vaak uitgegraven zijn en dus niet makkelijk te zien. Daarna zo de hele dag wat attracties voor ons allemaal (zoals een wildwaterbaan, spookhuis etc) en wat attracties apart (de mannen in de snelle banen en ik en Manon meer bij de vissen kijken en in het park). Om 6 uur gaat alles dicht en begint iedereen langzaamaan naar de uitgang te lopen. Ik had vandaag meer stappen gezet dan tijdens onze wandelingen van gisteren. Kun je nagaan. Het was een fijne dag, veel beleefd en gezien en we sluiten af met een maaltijd bij de grote M.

Morgen dan echt op weg naar Ierland!