Dinsdag 22 Augustus - Universal

22 augustus 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

We zijn in LA en dan kun je een paar dingen doen: Hollywood, Disney of Universal. We besluiten voor het laatste. Gisterenavond heb ik op internet kaartjes gekocht, want die zijn dan 15 dollar per stuk goedkoper dan aan de kassa. We zouden dan de kaartjes per email direct opgestuurd krijgen, maar vanmorgen om 8 uur waren ze er nog steeds niet. Wel was het bedrag van 460 dollar afgeschreven, dus dat was een beetje balen. Ik dus Universal gebeld en meteen had ik een filmcontract…haha, geintje. Nee, ze zeiden dat er iets (nog) niet goed was afgehandeld en dat ik DSC02058de kaartjes dan bij de infobalie kon afhalen. Maar dat was uiteindelijk niet nodig, want een half uurtje later waren ze er…phew. Alleen wij waren er nog lang niet. Die wegen staan hier gewoon altijd vol, dus je doet er zo 2x zo lang over.

Toen we aankwamen bleek de parkeergarage van het park gewoon geschikt te zijn voor onze 12 foot hoge vehikel. Fijn. En meestal werden bussen en campers een eind weg gezet, maar niets van dat alles. We stonden in het ET parkeergarage. Zoals bij pretparken hoort, was er meteen muziek en geluid. Bij binnenkomst waren er op zich geen wachtrijen, want iedereen koopt zijn kaartjes vooraf, maar wel wachtrijen bij de securitycheck. Ja, dat hoort er tegenwoordig bij. Gelukkig geen problemen met ons en waren we toch al snel het park in. Eerst maar even de “Studio tour” doen, dat is vrij achterin het park. Zonder wachtrij konden we instappen, maar halverwege de tour ging er iets mis: de stroom viel uit. Dus uiteindelijk was onze tour echt alleen sets van films bekijken, bijzondere film-auto’s en de set van Jaws, waarbij hij het karretje aanvalt, deed het gelukkig nog wel. Er had dus een flashflood in moeten zitten, een 360 graden 3D stukje van King Kong en ook nog iets met een instortend gebouw. Helaas. Wel DSC02070kregen we als pleister op de wonde 4 fastpasses voor een andere attractie.

Daarna naar de show “Waterworld”. Dit speelde zich af in een set van de film en was met allerlei stunts op het water: duiken van hoge stellingen af, jetski’s, speedboten en uiteindelijk kwam er zelfs een watervliegtuig binnenvliegen. En dat allemaal met schieten en ontploffingen en vuur. Erg mooie show.

Dan naar Harry Potter even rondkijken. We krijgen ondertussen honger en gaan dan toch weer terug naar de mainroute, naar het deel met de Simsons. Daar eten we een hamburger in de Simsons restaurant. Na het eten gauw weer verder. Eerst naar de “living dead”. Dit was een soort spookhuis waar je doorheen liep, met enge gangen en donkere kamers en steeds maar zombies die achter je aan liepen. Best spannend allemaal. Daarna gaan we naar de Minions. Deze attractie is een soort simulator waarin je een test af moet doen om Minion (je weet wel die gele ei-vormige wezens, vaak met bril) te worden. Bijna een echte achtbaan. Dan opeens blijkt de tijd al snel te zijn gegaan en gaan we even naar het “Lower” deel van het park. Met een aantal roltrappen moet je naar een veel lager gelegen gedeelte van het park. Hier doen Erik en Vincent de attracties van Jurassic Park (met een splash) en “Mummy”, wat wel een echte achtbaan is. Manon en ik kijken even wat rond in het lower gedeelte en nemen dan weer de roltrap naar het Upper park om daar naar de voorstelling van Special Effects te gaan. Dit valt een beetje tegen, maar is wel interessant hoe veel van die dingen werken. Daarna gaan we weer met z’n 4-en DSC02123naar Harry Potter. Dat dorp is zo prachtig opgebouwd en alle winkels op de WegisWeg zijn nagebouwd en velen kun je ook in. Ook kun je een (dure) toverstaf kopen, en als je die op de juiste manier beweegt voor de etalages, dan gebeuren/bewegen er allerlei dingen. Leuk verzonnen.

Tenslotte gaan we het Harry Potter kasteel in om naar “the forbidden journey” te gaan. Hier loop je eerst door een stukje tuin van het kasteel met natuurlijk de vliegende auto van Ron Wemel, dan loop je in het kasteel en zie je allerlei dingen uit de films. Om tenslotte plaats te nemen in een soort karretje van 4 personen, waarbij je naast elkaar zit en een grote beugel over je heen geschoven krijgt. Even zag ik het niet meer zitten, maar het was echt een prachtige attractie, je benen bungelen los en daardoor lijkt het alsof je zweeft. Je scheert langs het kasteel, door het kasteel, je speelt zwerkbal en wordt aangevallen door allerlei Harry Potter wezens. Spectaculair en dan zonder dat het een echte achtbaan is. Veel is suggestie, hoewel je “karretje” wel erg naar voren, naar achteren of opzij gaat.

Dan naar Hollywood. Eigenlijk willen we de Walk of Fame lopen, maar het is al laat en we kunnen nergens een plek voor onze camper vinden. Onze dappere Dodo Erik rijdt dan maar gewoon op en neer op Hollywood boulevard met de camper. Je moet maar durven. Rond half negen zijn we weer op de camping en eten nog gauw een broodje.

1. Corryhalsema:
    23 augustus 2017
    Leuk verslag, maar lijkt mij erg vermoeiend
  2. Annemiek:
    23 augustus 2017
    Wat een goede keus, Disney Universal! Geweldig! En inderdaad, wat een kwaliteit! Dat is ook echt Amerika!