Woensdag 23 Augustus - Camper inleveren

23 augustus 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag moeten we afscheid nemen van onze hond…eh, onze camper.

Na het ontbijt beginnen we alles in te pakken en schoon te maken. Dat neemt toch al gauw meer tijd in beslag dan we hadden gedacht. Wel nemen we tussendoor een rustpauze om koffie te drinken, maar pas kwart over 12 vertrekken we van de camping. We gaan nog heel even naar de Griffith Observatory aan de noordkant IMG_9505van LA. Gelukkig zijn de snelwegen nog niet zo druk als de afgelopen dagen (waarschijnlijk door het tijdstip). Maar bovenop de heuvel is het wel heel druk. Schoolklassen, bussen met toeristen en andere nieuwsgierigen verzamelen zich op dit punt bovenaan de heuvels van LA. Je hebt een prachtig zicht over de stad en op de letters “Hollywood”. Helaas is het vandaag heiig en dus zijn de foto’s niet zo mooi. Maar ik kan mij voorstellen dat dit op de heldere dag echt geweldig moet zijn. Het blijft bij een bliksembezoek (waarbij Erik even rondjes rijdt tot wij klaar zijn met foto’s nemen), want de camper moet voor 15:00 uur terug zijn en de files begonnen alweer te groeien.

Om 14:30 uur zijn we bij de camperverhuur en we verwachten dat er wat DSC02144geharrewar zal zijn over schoonmaak of de gaten in onze camper. Maar niets van dat alles: Uitladen, tekenen en inladen in de shuttel. Om 15:00 uur zaten we alweer in het hotel. Op de papieren van de camper zie je niets over de schade. Zou hij het niet hebben gezien? Nou ja, we zijn er voor verzekerd en de camper is sinds hij is afgeleverd bij de fabriek nog nooit zo schoon geweest van binnen. Dus zal wel goed zijn. We hadden trouwens wat spullen aangeschaft die we nu weer over hadden. Dat mochten we bij de verhuurder op de campingtafels neerleggen en dan zouden nieuwe verhuurders het wel meenemen als ze het nodig hadden. Onze “donatie”:  1 broodrooster, 1 pak WC papier, 4 glazen, schuurmiddel, schuursponsjes, 2 campingstoelen. Toen we vertrokken (5 minuten later dus) was de tafel leeg. Volgens mij had de beheerder zelf de spullen meegenomen..haha.

Bij aankomst in het hotel hebben we wel wat honger. Dus lopen we naar de dichtstbijzijnde (Mexicaanse) bakker om zoete broodjes te halen. Ja, zelfs een 20170823_144011Mexicaanse bakker verkoopt geen brood hier. Dan “chillen” op de kamer, later zullen we wat gaan eten, dan slapen en voor je het weet zitten we ons al weer 11 uur te vervelen in het vliegtuig. We hebben eigenlijk allemaal wel zin om weer naar huis te gaan. Dat is een goed teken!

Feitjes van de vakantie:

• We hebben 7252 km afgelegd met de camper
  • Erik ons veilig over die 7000+ km heeft vervoerd, hoewel achterin het af en toe goed vasthouden was.
  • In 4 weken maar 1 schadegevalletje
  • Amerikaanse snelwegen vol gaten zitten en geen rustplaatsen hebben.
  • Waar we in Nederland gek zijn op rotondes, zijn ze hier vooral gecharmeerd van STOP borden. Werkt ook.
  • In steden worden RV’s niet getolereerd op parkeerterreinen. Niet door hun grootte, maar doordat ze bang zijn dat je nooit meer weggaat of zo.
  • Vincent en Manon heel goed met Google maps de weg kunnen vinden naar belangrijke plaatsen, zoals supermarkt, attracties of tankstation.
  • De Tomtom ons feilloos van de ene camping naar de andere bracht
  • Amerikanen meestal heel vriendelijk en relaxed zijn. Dat laatste vooral bij de kassa van de supermarkt.
  • Je wel heel vaak af moet wassen als je met de camper bent.
  • De magneten van de laatjes in de camper wel supersterk waren en elke keer als je er een open trok had je weer een krachttraining gedaan.
  • Vincent prachtige foto’s kan maken met mijn oude toestel
  • We helaas geen beren, poema’s of herten met gewei hebben gezien
  • We wel kolibries, megaspinnen, eekhoorns, chipmunks en herten zonder gewei hebben gezien.
  • Cathy goed de meeste campings heeft geregeld via internet en samen met Vincent bij alle campings heeft ingecheckt. (Samen met Vincent omdat ik af en toe de hoeveelheid aan info niet kon verwerken, en dan wist Vincent het gelukkig nog).
  • Een gemiddelde Amerikaanse camping kan volstaan met 2 WC’s en 2 douches per geslacht (m/v).  Of de mensen wassen zich niet, of ze doen het allemaal toch in hun campers. Wat wij trouwens nooit hebben gedaan.
  • Cruise America wel een heel populair verhuurbedrijf is.
  • Onze camperhond vaak reden tot een praatje was.
  • Cathy bij elk toilet achter de pot keek, nadat zij in Joshua tree de waarschuwing had gezien dat slangen zich graag achter het toilet verstopten.

1. Corryhalsema:
    24 augustus 2017
    Was leuk de verslagen te lezen, vooral dat er voor ons veel bekende plaatsen waren. Wij vinden het juist zo fijn dat er op de snelwegen zoveel rest areas zijn, met schone toiletten. Wij wensen jullie een goede vlucht toe. Groetjes uit Rolde
  2. Annemiek:
    24 augustus 2017
    Ach ja, aan alles komt een eind. Ook aan dit orachtige avontuur! Leuk dat jullie zo genoten hebben. Daar kun je nog lang op teren. Het feitenlijstje geeft de geweldige goede samenwerking aan. Had natuurlijk niet anders verwacht!
    En wie met de achtergebleven buit is gaan strijken? Who knows!
    Fijne terugreis en welkom weer in ons kikkerlandje, waar het nu lekker weer is en voorlopig blijft..... hopen we. Wij hebben dit weekend een Corvair tour, dus best meegenomen.
  3. Harry Dijkland:
    24 augustus 2017
    Jeetje, nu al weer afgelopen, ik was al helemaal gewend aan elke dag wat leuk leeswerk. Grappig, precies in dezelfde periode als jullie, was Marielle Vos op vakantie in Australië. Ook elke dag een verslag van hun reis per... camper. Zij hebben 7332 kilometer afgelegd. Ha!
    Voor nu: voorspoedige & veilige vlucht!
  4. H.J.C. van Wageningen:
    24 augustus 2017
    Een reis om nooit te vergeten. Maar aan alles komt een eind. Hier is het redelijk weer, wat beter is dan de echt Hollandse buien. Om nog even na te genieten. Een goede vlucht en probeer toch maar wat te slapen; gaat de tijd in de plane sneller voorbij.....
  5. Cathy:
    24 augustus 2017
    Dank allemaal voor alle reacties. Ik vond het leuk om te doen, zelfs met de gebrekkige wifi hier. Dat was even niet ingecalculeerd.
    Annemiek en Ruud veel plezier in de corvair en voor iedereen een fijn weekend alvast.
    Vanuit LA: You were all a great audience! Thank you.
  6. Leon:
    24 augustus 2017
    Het was een feest (van herkenning) om jullie verhalen te lezen! Sjonge wat hebben jullie veel gedaan in korte tijd; geweldig. Dit is een reis om nooit te vergeten! Goede vlucht terug naar huis!