Zondag 20 Augustus - San Luis Obispo

20 augustus 2017 - San Luis Obispo, California, Verenigde Staten

Het is bewolkt en fris als we opstaan, maar de wind die er gisteren stond lijkt wat afgenomen. Een beetje later dan normaal vertrekken we van onze camping, die weliswaar “Monterey” heet, maar nog een heel eind boven Monterey blijkt te liggen. We willen de “17-mile drive” rijden. Een prachtige route langs de kust met veel natuur en bovenal een belangrijk punt van California: The lone cypress. Maar als we bij de ingang van deze route komen, blijkt dat hij 2 dagen dicht is vanwege een golftoernooi. “Closed for tourists” stond op het bord. Met onze huurcamper konden we niet echt verbloemen dat we toeristen waren. Dus dat gaat niet door.

Dan rijden we maar naar Carmel (het eindpunt van de 17-mile drive) en rijden daar een stuk langs de kust. In Carmel wonen de rijken, dat is duidelijk. In het centrum van dit plaatsje zagen we meer sportwagens dan op een zomerdag in Blaricum..haha. Ongelooflijk. Maar de kust was er ook mooi en de huisjes langs de zee waren wel goed onderhouden, met mooie tuintjes, maar vrij normaal van formaat.

IMG_9407Dan proberen we weg nummer 1 langs de kust te rijden naar Los Angeles. We weten dat hij is afgesloten, vanwege aardverschuivingen deze winter. Aan het begin staat al dat hij na 20 mile is afgesloten, er geen detour is en we dus die 20 mile heen EN terug zullen moeten rijden. Maar geen probleem, het weer is ondertussen wat opgeklaard en de kust is hier heel erg mooi. We stoppen een aantal keer voor foto’s of om het strand op te lopen. Pootje baden is er hier niet bij. De golven zijn metershoog en slaan met een enorm geraas om. Prachtig!

Halverwege stoppen we ook om een boterham te eten met ei en spek. We zijn de DSC01988laatste week van de vakantie ingegaan, dus moeten zorgen dat alles op gaat. Het is geen straf, laat dat duidelijk zijn!

Als we weer terug zijn bij het beginpunt, moeten we de snelweg 101 pakken naar het zuiden. Die is heel saai, met veel gele graslanden en af en toe een jaknikker. Bij Cambria hopen we weer langs de zee te kunnen rijden. Helaas betrekt de lucht hier weer en zie je niet veel van de zee op dit stuk van  weg nr 1. Rond 6 uur komen we aan op de camping in San Luis Obispo.

Morgen eerst naar de zonsverduistering kijken en dan op naar Los Angeles!

1. Corryhalsema:
    21 augustus 2017
    Geniet van de zonsverduistering. Santa Barbara is een mooie stad. Als je tijd hebt er gaan kijken. Enjoy the last days in the States.
  2. Annemiek:
    21 augustus 2017
    We raken gewoon gewend aan die mooie, haarscherpe foto's.
    Lijkt wel het schip van een visser in nood! In San Louis is een enorme technische universiteit, zag ik op google earth!
    Veel geluk met de zonsverduistering!
  3. Janny en Peter:
    21 augustus 2017
    Wij lazen net een artikel over de zonsverduistering heel interessant. Het is voor het eerst in bijna een eeuw dat de maanschaduw van oost naar west over het Amerikaanse continent raast.
    Lijkt ons heel bijzonder. Wij zullen het artikel voor jullie bewaren.