22 Juli - Vertrek naar Duitsland

22 juli 2022 - Sankt Andreasberg, Duitsland

Eindelijk is de vakantie aangebroken. Erik had al heel veel voorbereid tijdens deze week, dus eigenlijk was het voor mij alleen mijn kleding bij elkaar verzamelen en in een tas stoppen.

We staan bijtijds op, ook omdat Manon gewoon vandaag moet werken. Rond 9 uur gaan we op weg. Het is zo'n 5 uur rijden (geen pauzes meegerekend). Helaas schijnt de zon niet en de hele dag blijft de termometer net onder de 20 graden steken. Bij sommige rustplaatsen is het zelfs wat fris, omdat er ook nog een fris windje is. De reis zelf gaat eigenlijk heel voorspoedig en rond 16:00 uur zijn we in Sankt Andreasberg. De balie van die kleine huisjespark wordt bezet door 2 "grumpy men". Maar goed, het huisje is klein, maar schoon en voor ons tweetjes prima in orde.

IMG_2345

Na een beetje ingericht te zijn had ik gevonden dat de bakker en een supermarkt op loopafstand te vinden waren. We hebben op zich niets nodig, maar lopen toch via de bossen naar het dorp. Echt een korte wandeling. Het dorp is wel bijzonder. De huizen zijn voornamelijk van hout en hebben allerlei kleurtjes. Meer Zweeds dan Duits bijna. De supermarkt is redelijk bevoorraad, dus dat is goed te weten. De bakker is op dit moment dicht, maar net even verder dan de supermarkt. We hebben op vakantieparken gezeten waar de broodjes op het park te krijgen waren, maar waar ik bijna net zover voor moest lopen... :)

We kijken via internet naar "de Slimste" en de "Avondetappe". Het beeld is niet altijd scherp, maar gaat verder redelijk goed.

1. Janny en Peter:
    25 juli 2022
    Leuk jullie weer eens te volgen tijdens de vakantie
  2. Harry Dijkland:
    25 juli 2022
    Op zich prima weer voor een auto-reis. En zonder problemen op een fijne plaats van bestemming aangekomen. Prettige vakantie!