10 Augustus: Bezoek aan Ennis

10 augustus 2018 - Ennis, Ierland

10 Augustus
We starten vandaag met een uitgebreid ontbijt: Croissants, eieren, spek en jus d'orange. Daarna gaan we richting Ennis, de grootste dichtbijzijnde stad. Maar eerst even stoppen bij de sportwinkel in Kilrush. Manon is namelijk haar regenjas vergeten en omdat er toch steeds regen wordt voorspeld, is het misschien toch handig om er 1 te hebben. Hoewel..... we hebben na al die voorspellingen nog geen druppel op onze hoofden gehad. Afkloppen dat het zo blijft.
Het is een mooie zwarte regenjas geworden met leuke fel roze details. Op de parkeerplaats van Kilrush was trouwens meteen het recyclecentrum, waarbij de producten op de muur waren geschilderd. Best grappig! En bij de lokale garage hadden ze ook wel erg lokale klanten....haha. (zie foto's).20180810_122811

Door dus naar Ennis. We vinden een parkeerplekje en lopen een rondje door deze stad. De straatjes zijn wel leuk, maar niet echt bijzonder en al vrij gauw strijken we maar neer in een tea-house voor koffie/thee en een broodje.
Ik heb nog een uitje gevonden die vlakbij moet zijn: the Drumcliff Round Tower. Nou, we moeten hem nog vinden. Jammer. Dan maar lekker naar huis. Onderweg even boodschappen halen voor het avondeten en rond half 5 zijn we thuis. DSC03316Iedereen kan nog heerlijk luieren en lezen. Ik ga zelf buiten in de tuin zitten met een boek. Het is vandaag zelfs 20 graden en lekker zonnig, dus prima weer voor alleen een t-shirt.
Morgen trekken we weer verder. We gaan dan 178 km noordelijker kijken.

1. Harry Dijkland:
    11 augustus 2018
    En weer fantastisch weer voor zo'n reis, jaloers!
  2. Cathy:
    11 augustus 2018
    Hoi Harry, wat ben je toch een trouwe fan!