11 Augustus: Burren National Park en reis naar Carreroe

11 augustus 2018 - Carraroe, Ierland

11 Augustus

Zoals altijd op een "verhuisdag" staan we bijtijds op. Erik begint dan alvast met spullen inpakken en bij elkaar zoeken. Ik maak ondertussen het ontbijt. Na het ontbijt helpt iedereen mee en voor we het weten zit alles in de auto. De mevrouw van het huisje kwam nog even langs voor de laatste dingen en het afrekenen van de stroom.

Vandaag is het zowaar boven de 20 graden, maar wel erg somber. We rijden eerst richting Burren national park, waar we een wandeling gaan maken: De witte trail. Deze is een van de kortere wandelingen, maar er zou natuur, stenen en uitzichten in zijn. Dat klopte op zich wel en ik had ook een app gedownload die tijdens de trail op verschillende punten wat over de omgeving vertelde. Best nuttig. "Burren" DSC03325betekent stenige plaats en dat was het ook. We spreken af om (als het mooi weer wordt) nog een keer hier terug te keren als het lukt. Want dan willen we toch een grotere trail gaan doen.

Na de trail had ik een route in mijn hoofd om langs steencirkels en hunnebedden te rijden, maar op een of andere manier gingen we totaal anders dan ik dacht. Voortaan maar niet met de papieren kaart werken, maar met google maps. Stom en ook erg jammer.

We stoppen voor de lunch bij een kasteel in Oranmore. Het is laag water en daardoor kunnen we nog bij de pier komen achter het kasteel. Daar eten we onze klaargemaakte boterhammen (maisbrood dit keer) met ham en kaas op. Ook hadden we koffie bij ons, dus wat wil een mens nog meer. DSC03340 (2)

Volgende stop is Galway waar we een groot winkelcentrum met supermarkt Tesco bezoeken voor boodschappen voor de komende dagen. Als we uit de supermarkt komen dan regent het. Dit blijft de rest van de dag zo. Dus ook als we aankomen bij ons huisje in Carreroe. Daar vertelt de eigenaresse dat ze eerst 2 slechte mededelingen heeft. De beloofde wasmachine EN de beloofde afwasmachine van het reisbureau zijn er niet bij. Grrr.. erg jammer, maar ja, er is wel een wasmachine op het park als nodig is en een afwasmachine hebben we thuis ook niet, dus dit overleven we wel de komende 7 dagen.....

1. Harry Dijkland:
    12 augustus 2018
    Lekker, 7 dagen lang (af)wassen, ben nu al benieuwd naar de foto's daarvan ;-)