25 Oktober 2023 - Regendag

25 oktober 2023 - Pommerloch, Luxemburg

25 Oktober 2023

Vandaag begint heel somber en als we aan het ontbijt zitten, begint het redelijk hard te regenen. De voorspellingen zijn dat dit de hele dag door zal gaan.

We nemen het ervan door onze boeken te lezen, beetje computeren, foto album maken (ik loop een jaar achter, dus wordt tijd!).

IMG_4362 IMG_4366

Na de lunch gaan we nog even naar het winkelcentrum in Pommerloch. Ik vind het nog steeds moeilijk te bepalen wanneer ze hier Duits spreken en wanneer Frans. En dan is er ook nog een ander taaltje (Luxemburgs?), wat steeds ook op de borden staat. De straat Schoulstoosse (schoolstraat) ben ik al heel vaak tegengekomen. In het winkelcentrum was het duidelijk Frans. Bonjour, merci, au revoir... lukt nog net. Ik koop een trui, 2 t-shirts en een hoodie. Het is wel lekker stil hier vandaag, ik hoop voor ze dat het niet altijd zo is.

Aan het eind nog even door de Delhaize supermarkt (AH dus) en dan weer terug naar ons huisje. We eten vanavond bruine bonen schotel. Vond ik wel passen bij het weer.

Hopelijk is het morgen beter weer. Hoewel, mijn album is nog niet af.... 😉

1. Harry:
    26 oktober 2023
    Bij ons min of meer hetzelfde verhaal, alleen het grote shopping center was hier wel afgeladen vol. Wel lekker boeken lezen bij de kachel!