27 Oktober 2023 - Rondje Dirbach (ES 3)

27 oktober 2023 - Dirbach, Luxemburg

27 Oktober 2023

Vandaag was het weer beter dan gisteren. Gisteren was het de hele dag grauw en grijs eigenlijk en mistig. Vandaag zag het er al veel helderder uit en ook veel blauwe luchten. Helaas nog steeds wel fikse buien tussendoor. Dus even uitkienen wanneer we gaan wandelen.

IMG_4373 IMG_4372

Na de lunch besluiten we (n.a.v. buienradar) om eerst maar boodschappen te gaan doen. Daarna zullen we op pad gaan en ziet het er naar uit dat het dan ook droog zal blijven.
We gaan naar het grote winkelcentrum en halen eten voor vanavond. Ons laatste avondmaal hier.

Daarna tanken we ook nog, want het is hier nogal goedkoop: 1.561 per liter. Ik zag dat ik vorig jaar ook had gezegd dat het hier zo goedkoop was, hoewel het toen dus meer dan 10 cent duurder was.

Thuisgekomen trekken we onze wandelschoenen aan en voor de zekerheid een regenjas. Dat laatste was achteraf gezien overbodig en we hebben de jassen langer in de hand moeten houden, dan dat we hem aan hadden.
We wandelen vandaag de ES 3, die beneden aan ons huis begint en op een gegeven moment moesten we een klein laantje in die steil omhoog ging.
Door de regen was het wederom goed opletten, want hier en daar kunnen de stenen, de boomwortels en de bladeren flink glad worden.

IMG_4388 DSC00992 DSC00973 DSC00972

Een uitdagende route, met ook veel nattigheid op de paden en af en toe gewoon een waterval dwars over. De foto waar Erik er over heen springt, is wat geforceerd hoor. Ik had gevraagd of hij wilde springen. Maar op zich kon hij er met een flinke stap ook wel overheen..hahaha.

De paden waren af en toe ook heel smal, langs een soort van afgrond. Best wel een uitdaging, zeker voor mij met hoogtevrees. Maar echt gevaarlijk was het niet hoor. Als we op ongeveer een kilometer van de eindstreep zijn, komen we de "Doigt de Dieu" (de vinger van God) tegen. Een rechtopstaande steen. Niet heel spectaculair, maar wel leuk. Vorig jaar hebben we deze ook gezien toen we een andere route liepen.

IMG_9344 DSC00987 IMG_4378

Daarna komen we weer in Dirbach-Plage uit. De Sûre is aardig buiten zijn oevers getreden en dat is vandaag nog duidelijker dan gisteren. Maar ik zie geen paniek of andere maatregelen hier, dus is blijkbaar normaal bij veel regen.

Onze laatste avond hier, het is weer voorbij gevlogen.

Morgen het huis schoonmaken en dan in 3-4 uur weer naar huis rijden. Wie weet komen we hier nog een keer terug. Betaalbaar en een prachtige omgeving, dus is zeker een optie!

Bedankt voor het meelezen en tot de volgende vakantie.....

1. Janny en Peter:
    27 oktober 2023
    Leuk dat we weer hebben mogen mee genieten van jullie vakantie.
    Een goede terugreis.
  2. Harry: