Woensdag 9 Augustus - Bryce 2 en Zion National Park

9 augustus 2017 - Hurricane, Utah, Verenigde Staten

Een koude nacht was het, zo’n 11 graden. Dat komt waarschijnlijk ook door de hoogte. Maar eigenlijk wel lekker, raampje open en beetje frisse lucht binnen, dat kan geen kwaad. Naast een groep Franse scholieren en een Franse familie zijn we zo’n beetje de enige (niet vaste) kampeerders. We staan helemaal alleen aan de rivier, lekker stil. Ik had gehoopt veel sterren te kunnen zien hier, maar die volle maan die verpest de boel natuurlijk flink. We krijgen een bevestiging dat er bij Zion plaats is in de camping die we willen, dus ik bel ze gauw op om het vast te leggen.
Eerst even Bryce Canyon afmaken. We parkeren de camper op de parkeerplaats waar de shuttlebus komt DSC01085en nemen dan de shuttle naar Bryce point, daarna naar Inspiration point. Hier zijn 3 uitkijkplateaus die allemaal een even mooie uitzicht geven. Dan naar Sunset point en we lopen daarvandaan een stukje naar Sunrise point. We moeten vandaag nog naar Zion, dus we gaan geen echte trails lopen, maar willen wel graag zoveel mogelijk zien. Dan de bus weer naar ons beginpunt. Het is ondertussen al even na 12 uur, dus dat is een mooi moment om door te gaan.
Onderweg nog even wat boodschappen inslaan bij de ingang van Bryce, maar de recessie heeft hier flink huisgehouden, want eigenlijk zijn al die lokale winkels slecht bevoorraad. Maar goed, we kunnen er mee vooruit. Op naar Zion. Bij de ingang hoeven we niet te betalen voor het park, maar wel 15 dollar voor de 2e tunnel. Je hoeft alleen te betalen als je met een bus of een camper oid bent. Dan sluiten ze de tunnel van de andere kant af en moet je door het midden rijden. Toch weer een belevenis. We stoppen bij een paar mooie punten, maar laten het meeste nog voor morgen. De camping die we hebben ligt in het plaatsje Hurricane, aan de westkant van Zion. We komen om vijf over vijf aan, als de balie net gesloten is. Gelukkig DSC01126staat onze naam wel op het bord buiten en kunnen we zo naar onze plek. Helaas dit keer geen picknickbank. Dat is de eerste keer, maar wel een stukje gras. Ook is er een probleem met wifi. Blijkbaar kunnen we maar 4 apparaten ermee verbinden, een per persoon. Dus voor we het wisten hadden we al onze telefoons verbonden en dus had mijn computer (waar ik de blog op maak) en de ipad (waar we de krant op bekijken) pech. Dus misschien iets minder foto’s dit keer hierbij. Maar wie weet vinden we nog een weg….. Hebt geduld anders….

1. Corryhalsema:
    10 augustus 2017
    Wat weer een prachtige foto's. Voor ons heel herkenbaar. Er is veel moois te zien. Ga zo door.