30 juli 2022 - Verhuizing naar Goslar

30 juli 2022 - Goslar, Duitsland

Vandaag gaan we onze minihuis in Sankt Andreasberg verlaten. We staan bijtijds op en moeten voor 10 uur eruit zijn.

Ons volgend huisje ligt in Goslar, ongeveer een uurtje rijden. We mogen er om 14.00 uur in en hebben dus wat tijd te overbruggen. We gaan eerst even kijken waar ons nieuwe stekje ligt. Het is een groot huis gewoon in een buitenwijk van Goslar. Na het gevonden te hebben zijn we de oude binnenstad ingegaan. We lopen naar de markt want daar zit meestal de "tourist information". Zo ook hier. Dit keer met een vriendelijke mevrouw achter de balie die mij een mooie kaart geeft met hoogtepunten, met uitleg en ook nog 3 stadswandelingen EN in het Nederlands... Kijk, zo hoort het. 😎

DSC08350 DSC08340

Op het plein was een klokkenspel met figuurtjes die 3x per dag te zien zouden zijn. Toevallig waren we er op het juiste moment. Grappig. Daarna gaan we de stad uit naar de stadsmuur en volgen daar een deel van de muur. Leuke stad, maar voor vandaag is dit genoeg want het is bijna 2 uur. Terug bij het huis doet een aardige mevrouw open en laat ons het enorme appartement zien. De gang hiervan is al net zo groot als ons vorig huisje.. Hihi.

Uitladen en dan op weg naar Hannover, want daar komt vandaag Manon aan met de trein. Hannover is ook zo'n uurtje rijden. We zijn goed op tijd en dat is maar goed ook want het station is heel druk en de trein is ook nog van perron gewisseld. Als de trein aankomt is het natuurlijk even crisis om Manon niet te missen. Bijna was dat zo, maar ik zie nog net Manon van de trap afdalen en kan haar nog net roepen.

Daarna rijden we naar Goslar terug, doen even boodschappen en dan kan ook Manon zich hier installeren.

1. Janny en Peter:
    31 juli 2022
    Goslar heeft een mooie historische binnenstad. Voor wandelaars als jullie dus een schot in de roos.
  2. Cathy:
    31 juli 2022
    Zeker. Ik begrijp dat jullie het kennen?
    We gaan nog zeker een keer kijken, nu Manon er bij is.
  3. Harry:
    31 juli 2022
    Gezellige voortzetting van de vakantie met z'n drieën gewenst!
  4. Cathy:
    31 juli 2022
    Dank je wel Harry... gaat lukken.