31 juli - Wildemann - Iberg

31 juli 2022 - Goslar, Duitsland

Vandaag gaan we wandeling 35 doen. Het is een half uurtje rijden vanaf ons huis. En Manon is er vandaag ook bij.

We starten in Wildemann bij de "Tourist Information". Vandaar moeten we een vrij steile weg omhoog lopen tussen de huizen en komen dan in het bos terecht. Veel klimmen. Bij ons eerste driesprong blijkt het wandelpad naar Keller afgesloten te zijn vanwege bosbouwwerkzaamheden. Gelukkig is er ook wel een alternatief. De paden worden hier wat minder goed aangegeven en af en toe is het wel puzzelen welke kant we op moeten.

DSC08368

Na Keller moeten we richting Spinner en de Iberger Albertturm. Dit laatste is een foeilelijke uitkijktoren, waar we niet eens de moeite nemen om het te beklimmen..haha. Ook hier even twijfel welke kant we op moeten, maar we zien een leuk klein paadje door het bos en dan nemen we die maar. En wonder boven wonder komen we ook nog redelijk uit. De route voert ons langs de Iberger druipsteen grotten. Het is een flinke afdaling en achteraf blijkt dat we niet helemaal naar beneden hadden gehoeven. Naar beneden was ook niet zo erg, maar de beklimming daarna was wel even afzien.

Daarna lopen we richting Schweinebraten en weer terug naar Wildemann. De wandeling zou 9 km zijn, maar mijn voeten zijn het er over eens dat het langer was..haha.

Thuisgekomen zijn we op tijd om de Formule 1 te zien starten (Hongarije). Max had een slechte kwalificatie en moest als 10e starten. Maar dat bleek geen probleem voor hem. Hij eindigt dit seizoen wederom als eerste. Heel spannend was het. Daarna nog even voetbal gekeken. De dames van Duitsland en Engeland strijden om de titel. Ik moet zeggen dat ik er weinig van gezien heb hier in Duitsland. Geen auto's met vlaggetjes of andere prullaria. Vanmiddag in het dorp zag ik wel een, voor voetbal, versierd huis, maar bij nader onderzoek ging het toch echt om het mannen team en niet de dames. Ach, ik denk dat het in Nederland waarschijnlijk ook wel zo zou zijn geweest.

1. Janny en Peter:
    31 juli 2022
    Ja, Peter is heel lang geleden in Goslar geweest. Leuk dat Manon jullie wandelingen vergezeld.
  2. Harry:
    1 augustus 2022
    En nu jullie met meer zijn, nl. met z'n drieën, kunnen jullie ook langer en verder wandelen!
  3. Cathy:
    1 augustus 2022
    Bij elkaar opgeteld wel, maar mijn max heeft niets met het aantal personen te maken..haha.