15 Juli 2019 - Reis naar Landal Mont Royal

16 juli 2019 - Landal Mont Royal, Duitsland

We staan al vroeg op, want Vincent moet vandaag als enige van ons werken. Hij moet om 8.00 uur in de Ziggodome zijn, om tot 18:00 uur "onderhouds werkzaamheden te doen". Als hij weg is gaan wij ontbijten. We zijn met z'n 4-en want Haske is ook gebleven om ons uit te zwaaien. Het is een drukte van belang in huis want er wordt gepakt, afgewassen, stof gezogen en in de auto geladen. Maar even voor 10 uur kunnen we dan vertrekken. Het is een koele, sombere dag. Maar gelukkig zijn de wegen redelijk vrij en rond 12 uur stoppen we even bij een benzinepomp om wat koffie en een koffiebroodje te scoren. We rijden via Maastricht, Luik en dan via Belgie naar Duitsland. Eenmaal van de snelweg af, zien we opeens een bakkertje. Een broodje gezond gaat er wel in!

Om 10 voor 3, precies voor de inchecktijd zijn we er dan. Ons huisje is nummer 142 en we hebben een prachtig uitzicht over de Moezel. Wel is het een hele klim naar de receptie vanuit ons huis en dat zal ik al snel ondervinden. Want aangekomen in het huisje blijkt dat het niet is schoongemaakt. Overal lange zwarte haren en veel vuil op de trap. Erik gaat het meteen opruimen, terwijl ik het ga melden bij de receptie. Ze zijn heel aardig en begripvol. We krijgen een "luxe check-out" cadeau, wat betekent dat je alles mag laten liggen (dus niet weer schoon hoeven te maken) en een gratis wandelkaart. Nou, okee, vergeten en vergeven.

We genieten onder het genot van een drankje van het prachtige uitzicht.

DSC04698 (2)DSC04692

Even na 7-en ondernemen we weer de beklimming naar de receptie om heerlijk in het restaurant te gaan eten. Erik heeft een steak, Manon een schnitzel en ik sate. Buikje rond, gaan we even bij het uitkijkpunt bij het restaurant kijken en dan weer "thuis" koffie drinken. We proberen nog de "Slimste" te kijken, maar helaas lukt dat (nog) niet omdat we in Duitsland zitten. Wel hebben we Nederlandse tv in het huisje, dus we kunnen wel rechtstreeks de "Avond etappe" kijken, waarbij ik bijna elke dag de rebus oplos en instuur. Wie weet win ik ook een keer het tricotje.

1. Harry Dijkland:
    17 juli 2019
    Joepie, vakantie is begonnen!