18 Juli 2019 - Bos- en panoramawandelroute

18 juli 2019 - Kröv, Duitsland

Elke dag begint met opstaan, dan ga ik douchen, broodjes halen en samen ontbijten. We spreken dan bij het ontbijt af wat we gaan doen. Vandaag hebben we allemaal nog niet veel idee daarover. We laten het daarom maar even bezinken en gaan lekker lezen. Buiten is de lucht strakblauw en het belooft een mooie dag te worden. Na de koffie besluiten Erik en ik toch een wandeling te gaan maken: de Bos- en panoramawandelroute. Het is een route van 9 km en met deze warmte is wandelen in het bos wel aangenaam. Manon wil liever thuis blijven en dat is uiteraard geen punt. Even na 12 uur vertrekken we met een rugzak met de lunch, water en uiteraard mijn fotocamera. Even moeten we zoeken naar het beginpunt. De route wordt aangegeven met een blauw wiebertje.

DSC04820

Maar als we hem eenmaal hebben gevonden dan is de route heel goed aangegeven. En inderdaad hij gaat prachtig door de bossen heen. We worden tijdens het wandelen 1x ingehaald door een mountainbiker en 1x komt een auto ons tegemoet (wat doet een auto in het bos? Geen idee). Het is dus heerlijk rustig. En prachtig om te zien, maar op de foto is dat niets. Na een tijdje komen we bij een uitzichtspunt. Je kunt daar over de Moezel heen kijken en op de bordjes bij het bankje blijkt ook dat die precies de 50e breedtegraad is en ook hangt er een tijdentabel over wanneer de je Moezel wijn trein langs kunt zien rijden daar beneden. Omdat dat nog maar 4 minuten wachten is, doen we dat maar. Als hij langs rijdt toetert hij even, hoewel hij ons, volgens mij, onmogelijk kan zien.

DSC04824

We moeten redelijk veel stijgen en dalen om uiteindelijk bij een graanveld ons meegenomen boterhammetjes te gaan eten. Daarna weer veel stijgen en dalen, af en toe een mooi uitzicht en uiteindelijk komen we bij een bergkapel aan.

DSC04834

Nog even de weg oversteken, een mooi uitzicht op de meanderende Moezel en we zijn na bijna 3 uur weer thuis. Leuke tocht. Ondertussen zijn wel wat wolken over ons heen binnengedreven. Dat maakt dat het wel klam warm is. Uiteindelijk vallen er ook een paar spetters uit, maar dat mag geen naam hebben.  Wat wel een naam mag hebben en in de lucht zit, zijn straaljagers. Die komen hier af en toe met ijzingwekkende snelheid over. Als ze al heel ver weg zijn, dan hoor je ze nog.

1. Janny en Peter:
    18 juli 2019
    Jullie hebben een prachtige wandeling gemaakt en de beelden roepen bij ons weer vele herinneringen op. Evenals het verslag van gisteren. De uitzichten zijn erg mooi. Zoals je al vermeldde zullen wij van jullie reportages veel herkennen. Geniet, maar vooral van de schitterende natuur.
  2. Harry Dijkland:
    19 juli 2019
    Prachtige foto's weer. Enne... re: "(wat doet een auto in het bos? Geen idee)" -- heb je wel eens Duitse Krimi's gezien (Derrick, Tatort, Der Alte, usw.)?!!
  3. Cathy:
    19 juli 2019
    Hij had wel een schep achterin Harry... Lijk opgraven? Of ingraven?...haha.