19 Juli 2019 - Vestingsruïne Mont Royal

19 juli 2019 - Kröv, Duitsland

Vandaag laat opgestaan, hoewel..... Al vroeg waren Erik en ik wakker, omdat onze Deense buren naar huis gingen. Niet dat ze heel lawaaierig waren, maar om bij ons huisje te komen moet je langs een trap, die ook zij moeten gebruiken. En die ging vlak langs ons slaapkamerraam. Maar goed, daarna hebben we nog wat geslapen en dus een beetje later op dan de vorige dagen.

De dag begint met wat regen. De temperatuur is wel goed. Dus we besluiten nog maar niets te gaan doen tot na de lunch. Lekker boekje lezen en we hebben ook heel wat tijdschriften bij ons en natuurlijk de krant(en) via de tablet. Genoeg om de tijd mee te doden dus.

DSC04849

Na de lunch besluiten we een korte wandelroute (4km) te gaan lopen van onze wandelkaart. Het is de route langs een oude vestingsruïne die hier op de berg heeft gestaan. Gebouwd in 1687 door Lodewijk de XIV (de zonnekoning), maar al in 1698 alweer verwoest, ook door de Fransen.

Vincent leek in maart nog door de restanten te kunnen lopen en in de ondergrondse kelders, maar wij konden maar hier en daar door of langs een oud muurtje lopen. Het meeste was ingezakt of afgesloten. Jammer wel. Maar de informatieborden waren er nog wel, dus hebben we er toch iets van opgestoken. Helaas was de route ook heel slecht aangegeven, dus hoewel we waarschijnlijk wel alles hebben gezien wat mogelijk was, hebben we niet altijd de juiste route gelopen.

Net als eergisteren liepen we vandaag weer langs het vliegveld, waar net een vliegtuigje een poging deed om op te stijgen. Maar waarschijnlijk kreeg iemand les, want we hebben wel 10 minuten gestaan en het vliegtuigje heeft wel een beetje getaxied, maar is tijdens ons bezoek niet opgestegen helaas.

Thuisgekomen blijken we iets meer dan 7km te hebben gelopen, redelijk meer dan aangegeven. Maar weer een lekkere wandeling gemaakt!

DSC04862

1. Janny en Peter:
    20 juli 2019
    Weer mooie landschappelijke overzichten tijdens jullie wandeling.
    Het vliegtuigje gaf vermoedelijk les aan een leerling om het voetenstuur te leren bedienen. Het bedienen van het voetenstuur is afhankelijk van een links of rechts draaiende propeller.( bij eenmotorige vliegtuigjes )
  2. Cathy:
    20 juli 2019
    Peter bedankt voor de info. Ik wist niet dat je zoveel van vliegen afwist!
  3. Harry Dijkland:
    20 juli 2019
    Handig hè zo'n breed georienteerde lezerskring. De ene dag leer je wat over de wijnbouw aan de Moezel (en over Duitse krimi's), de andere dag zie je ze (bijna) vliegen en is er eentje die je de finesses daarvan kan uitleggen.