23 Juli 2019 - La Tour Leroux in Trois Ponts

23 juli 2019 - Trois-Ponts, België

Vannacht was het goed te doen, het was nog niet zo'n warme nacht, maar in de loop van de dag wordt het al snel heet. Zo rond de 33 graden.

We besluiten eerst maar tot na de lunch lekker niets te doen. Beetje lummelen. Maar helaas lummel ik teveel, want ik vergeet broodjes te bestellen voor de komende ochtenden en de receptie is hier maar heel beperkt open. Dus als ik om half 2 kom, blijken ze al om 12 uur gesloten te zijn. Jammer. Maar goed, er zijn wel supermarkten en bakkers in de buurt, dus komt allemaal goed, maar ik voel me wel stom dat ik niet eerder was gegaan.

Rond 3 uur gaan Erik en ik toch nog een korte wandeling maken. Vijf kilometer zou hij moeten zijn. En uiteindelijk klopt dat ook precies. De tocht gaan eerst een stuk langs een beek en is nog vlak, maar dan gaat hij vrij snel omhoog, om uiteindelijk bij de Tour Leroux uit te komen: een houten toren die je kan beklimmen en waarbij je een prachtig uitzicht over de omgeving hebt. Het was de klim waard.

DSC05009DSC05012

Daarna is het vooral afdalen om weer bij het station (waar we ook begonnen) van Trois Ponts uit te komen. Daarna nog even boodschappen bij het broertje van AH (Delhaize) te doen. Het valt ons op dat er ook veel Nederlandse producten in die winkel zijn, zoals hagelslag.

Nog even een drankje en daarna koken. Het koken is wel een beetje afzien bij dit weer, de warmte van het gasstel opgeteld bij de buitenwarmte is echt verstikkend. Gelukkig hebben we vrij makkelijk eten gekozen, dus ben ik snel klaar. We houden onze hart vast voor de komende dagen, want morgen wordt het al weer 3 graden warmer dan vandaag. Heftig.

DSC04998

1. Janny en Peter:
    24 juli 2019
    Weer mooie uitzichten tijdens jullie wandeling. Wij vinden de huisjes waar jullie nu vertoeven erg leuk en in een mooie omgeving. Wel een beetje zonnecrème gebruiken Erik !,
  2. Harry Dijkland:
    Sterkte met de warmte!
    PS: die panoramafoto van die huisjes kan zo in "Midsomer Murders" -- er ontwikkelt zich echt een detective-draad in jullie vakantie ;-)
  3. Cathy:
    24 juli 2019
    @Peter. Erik smeert zich heel goed in hoor. Doir de flits is hij erg rood geworden. Had ik natuurlijk even moeten photoshoppen. Maar goed.

@Harry. De enige die er een detective van maakt ben jij. Er is hier niets engs... 😉