Vrijdag 28 juli. Het vertrek.

28 juli 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Eindelijk is het dan zover, we gaan vertrekken! DSC00116Even na negen uur stappen we in de auto naar Schiphol. Daarna worden we door hele vriendelijke mannen met een fez op, in de shuttlebus gehesen en zijn we even voor 10:00 uur op Schiphol. En jeetje wat een lange rij staat daar. Dit heb ik nog nooit meegemaakt, en ik heb toch al heel wat gevlogen. Gelukkig zat er wel schot in en waren de rijen bij de handbagage weer redelijk kort. Hoewel daar dan weer 3 van de 5 tassen werd afgekeurd en nader bekeken moest worden. En Erik ook nog gefouilleerd werd. De vlucht zelf ging heel voorspoedig, maar 11 uur vliegen is toch wel heel erg lang. Ik heb 3 films gekeken en nog was er tijd over. Wel is het zo, dat we heel goed door de KLM werden verzorgd: IMG_20170728_1635542 keer een kleine maaltijd, vaak wat drinken tussen door en zelfs een ijsje of een zakje chips. Een aantal keren werden we ook op prachtige uitzichten getrakteerd, vooral over Groenland en toen we Californië naderden.

Na de rijen op Schiphol hielden wij ons hart vast voor wat we in LA zouden aantreffen. Maar dat viel hartstikke mee, haast helemaal geen rijen, je moest zelf bij een machine de vingerafdrukken en de foto doen en ook de mannen achter de balies waren heel vriendelijk. Wat een verschil met New York! We moesten even slikken toen we klaar waren bij de machines. Alleen de afdruk van Manon kwam er netjes uit, maar voor de andere 3 was er een grote X over de ticket heen. Wat zou dat betekenen? Je moest met die tickets nog wel even langs een meneer, die een mooie stempel in je paspoort zette en toen ook nog uitlegde dat Manon met dit paspoort al eerder in de VS was geweest en daarom geen X had. DSC00127Wij dus wel, en daarom moesten we helaas nog een keer vingerafdrukken en foto doen. Maar was zo gebeurd. Dan koffers halen, die draaiden al vrolijk hun rondjes en dan naar buiten. Even was er consternatie over hoe we de shuttle voor het hotel moesten roepen, maar de telefoon met US simkaart kwam al goed van pas. Het hotel is netjes, uitzicht is wat minder, maar voor 1 nachtje is het prima door te komen zo! Morgen om 9 uur komt het camperbedrijf ons al halen. En dan zijn we echt begonnen!! En mag ik nu aub slapen? Het is nu 18:38  lokale tijd, maar in Nederlandse tijd is het al 4 uur 's nachts, dat hakt er in.

1. Annemiek:
    29 juli 2017
    Slaap lekker, hoewel, jullie zullen op dit moment al wel fris en fruitig zijn om er echt aan te beginnen!
  2. Harry Dijkland:
    29 juli 2017
    Gelukt: de US zijn in de US ! (Uithoornse Schrievers, United States)