Dinsdag 15 augustus - Yosemite

15 augustus 2017 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Vandaag maken we ons op om naar Yosemite te gaan. Gelukkig hoeven we minder ver te rijden dan de afgelopen dagen. We rijden eerst richting Fresno, daar zoeken we een supermarkt om wat voorraad in te slaan. Ik had er een uitgekozen, maar die bleek in een wijk te staan, waar we niet eens durfden uit te stappen. Ik wist helemaal niet dat Fresno zo’n verpauperde stad was. Wat een armoede en ellende zie je hier. Wel zie je eindelijk mensen op straat. In andere plaatsen zie je ze alleen van hun auto naar supermarkt lopen, maar verder is het meestal stil op straat. Vincent zoekt snel een andere voor ons uit. Ja, hier is het wel beter en de winkel is een soort combinatie tussen de Makro en een gewone supermarkt. Daarna nog even vol tanken. Hier waren allemaal jongens die vroegen of ze je ramen moesten wassen tijdens het tanken. We slaan dat af, maar het is eigenlijk zielig dat ze zo hun brood moeten verdienen.

Genoeg daarover, we rijden verder en komen al vrij vlot in Yosemite aan, de zuidelijke ingang. Er zijn wat wegwerkzaamheden, en 1 weg is afgesloten, maar we kunnen de route naar het noorden gewoon rijden. Wel worden we voor bosbranden gewaarschuwd en als we bij een picknickplaats onze lunch eten, zien we steeds DSC01557een groot vliegtuig overkomen die waarschijnlijk wordt gebruikt voor het blussen. Behalve dat op het uitzichtspunt alles erg wazig is in de verte (misschien van de rook?), ruiken of zien we verder niets van de branden. Als ze er überhaubt zijn, want Amerikanen houden wel van waarschuwen merken we.

We rijden nog een stukje verder en zien dan ook bridalveil waterval. Hij waait op een of andere manier altijd een beetje weg, zodat hij inderdaad op een bruidssluier lijkt. Erg mooi ook. Zo krijgen we al een beetje te zien van de schoonheid van Yosemite. We besluiten de rest van het park te laten voor morgen en gaan naar onze KOA camping in Midpines, vlakbij Mariposa. Erik en ik hebben hier tijdens onze vorige Amerika reis ook gestaan en DSC01560het is een mooie terrassencamping. We hebben een mooi plekje aan de buitenkant en we raken geen bomen dit keer…..

1. Annemiek:
    16 augustus 2017
    Jullie hebben ook de wall's ondekt! Wij konden daar wel even zoet zijn, vooral op de afdeling " kleding" met soms leuke prijsjes. Tja de jongeren die de autoramen willen wassen was enige jaren geleden hier ook overgewaaid. Zelfs bij het stoplicht! Inmiddels weer voorbij.
    Geniet op de nostalchische camping en van al het moois in en rond Yosemite.