Maandag 14 Augustus - Sequoia National Forest

14 augustus 2017 - Kings Canyon National Park, California, Verenigde Staten

Vannacht een koele nacht zo in de bossen. Als je ’s avonds naar het WC hokje moet is het wel heel donker. Gelukkig had ik nog ergens een zaklamp in meegenomen. Dat komt hier wel goed van pas. Als we opstaan is het in de schaduw lekker koel en daar kunnen we dan ook ontbijten. Ook draaien we nog even een wasje, want die grote machines hier op de campings gaan lekker snel: 35 minuten voor een wasje en dan ongeveer hetzelfde voor het drogen. Wel heb je daar veel kwartjes voor nodig. Heel jammer dat ze in Vegas niet meer met kwartjes spelen, dat haalde een deel van de charme wel weg daar. Vroeger zaten er oudere dames aan de machines met grote emmers met kwartjes en kon je een beetje zien wat er gebeurde. Nu stoppen ze er gewoon een kaart in met saldo. En als ze winnen, hoor je niet het fijne gekletter van kwartjes. Ik pleit ervoor dat dat terugkomt!

Terug naar vandaag.Voordat we op weg gaan, moet ik eerst even langs de receptie. We moeten ons nog even melden en ik moet meer kwartjes halen. Als ik daar sta hoor ik 2 medewerkers met elkaar praten dat vannacht een beer over het hek is gekomen en in de prullenbakken heeft zitten rommelen. Ik vraag me af wat ik had gedaan als ik opeens een beer in het schijnsel van mijn zaklampje had gezien…DSC01450

Vandaag staat Sequoia national forest op het plan. Onze camping ligt vlakbij de zuid ingang, maar die mogen we door wegwerkzaamheden helaas niet gebruiken. Sowieso werd afgeraden om met RV’s langer dan 22 ft daar te rijden. Dus we moeten op weg naar de noordingang. We nemen kronkelige wegen door het bos, Erik moet flink werken aan het stuur. Het is nog een heel eind.

In het bos gaan we eerst naar het informatiecentrum (wat dicht is) en halen daar wat te eten (het restaurant en de winkeltjes zijn wel open). Een lekkere hotdog voor Manon, Erik en mijzelf. En voor Vincent een stuk pizza. Dan gaan we op bezoek bij Generaal Grant. Dit is een machtige boom van meer dan 2000 jaar oud. Prachtig om te zien. Jammer alleen dat je er niet meer bij mag, want er staan hekken om heen om de bodem rond de voet van de boom te beschermen. En zo is het ook bij de andere grote jongens die ook daar staan. Maar geeft niet, het blijft indrukwekkend. Daarna een flink stuk rijden naar de andere Generaal: General Sherman. Deze boom heeft de grootste inhoud van alle bomen in de wereld. Dus niet de langste (hoewel hij 83,8m hoog is) of de dikste (hij is 7,7 m dik), maar wel de grootste in de combinatie van die twee. Hier is het opeens een stuk drukker, want in de rest van het park was het rustig. Maar het is heerlijk lopen in het bos en we verliezen een beetje de tijd uit het oog. En we moeten nog een heel stuk terug met de camper (zo’n 2 uur rijden), maar goed, het was het allemaal waard. Dan maar DSC01515wat later eten.  Een prachtige rit terug door de bossen. Af en toe een overstekend hert, die ik dan wel weer steeds mis omdat ik achterin zit, niet altijd even goed oplet  en voornamelijk achteruit rij…haha. Ook steken er af en toe grote spinnen over, blij dat ik die dan ook gemist heb!

Nagekomen bericht: Bij het inparkeren van de camper op de camping gaf ik aanwijzingen, maar ik zag toch niet dat Erik achteruit tegen een boom reed. Gevolg: gaatje in de achterwand van de camper. Oei. Ik ben er verdrietig om, het ging zo goed tot nu toe.

1. Corryhalsema:
    15 augustus 2017
    Het is zo mooi die bomen, jammer van de schade aan de camper, zullen maar denkrn hoort er bij. Van de kwartjes in het casino weet ik nog dat je er zwarte handen van kreeg. Vooral het geluid van de kwartjes was zo leuk wanneer je wat had gewonnen.
  2. Annemiek:
    15 augustus 2017
    Dit bezoek doet zijn naam zeker eer aan! Bomen!? Maar ik zie ook stenenmannetjes! Welkom in de koelere omgeving, dat geeft de burger weer meer energie!
    Ach, een gaatje meer of minder mag niet afdoen aan deze geweldige ervaringen.
  3. Janny en Peter:
    15 augustus 2017
    Je voelt je wel heel klein bij zulke bomen prachtig. En laat jullie niet uit het veld slaan door zo'n ongelukkig deukje daar is deze trip veel te mooi voor.