Zondag 13 Augustus - Reis door de woestijn naar Sequoia NP

13 augustus 2017 - Kings Canyon National Park, California, Verenigde Staten

Vandaag vrij vroeg op en wat sneller klaar maken dan andere dagen. We zijn nog wel moe van gisteren, maar het slapen ging wel al beter met de airco aan, dus we kunnen er weer tegen. Onze bestemming van vandaag ligt meer dan 600km weg, en de wegen zijn hier wel goed, maar je kan met zo'n camper toch niet sneller dan 100km per uur gemiddeld en we moeten natuurlijk nog wel even stoppen onderweg voor broodjes en lunch. Dus het wordt een lange dag.

IMG_8864Onze eerste stop is aan de grens tussen Nevada en California. Daar ligt een casino "Buffalo Bill" waar ook weer een achtbaan bij is. Vincent wil er graag in, dus we nemen een kijkje.Het is helemaal in stijl van het wilde westen, erg mooi gedaan, maar helaas gaat de achtbaan pas om 12 uur in werking en we hebben niet genoeg tijd om te wachten. Jammer!

De dag staat verder in het teken van "energie", want we gingen vandaag door de woestijn en daar hebben wel bijna elke vorm van energie opwekking gezien. Eerst een soort van spiegels die zonlicht opvingen, daar stoom van maakten en zo energie genereerden, daarna velden vol zonnepanelen, windmolens, ja-knikkers. En met de lunch kwamen we terecht in het plaatsje Boron. Vincent wist meteen te melden dat hier ze hier Boor in de mijnen hadden. Boor wordt oa gebruikt in kernreactoren, en zo ben ik weer bij energie. Wel was dit stadje flink in verval IMG_8879geraakt, blijkbaar is boor niet zo meer in trek. En toen we bijna bij onze bestemming waren, zagen we nog een meer, wat door een dam was gevormd. In de dam werd ook energie opgewekt. En als laatste citroenen en sinaasappelen. Velden vol bomen met citrusvruchten, toch wel een energiebron van de mens.

Verder maakten we onderweg nog mee dat een auto een huishoudtrap verloor. Dat veroorzaakte al flink wat paniek op de snelweg, dat kun je je voorstellen. Wij konden er gelukkig makkelijk langs, maar ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als iemand er nietsvermoedend overheen gaat rijden. Ik denk dat hij over de kop slaat of zo. Linke soep.

In Three rivers hebben we een camping geboekt en ons plaatsje ligt al voor onsIMG_8887 klaar. Nummer 33 aan een riviertje. Mooi plekje met bomen, een picknickbank (yes!) en een vuurkorf. Mooi idyllisch plekje. Hier staan we 2 nachten.

1. Corryhalsema:
    14 augustus 2017
    Vegas moet je gezien hebben, jammer dat hrt zo heet was. Maar nu weer mooie natuur zien. Veel plezier weer, voor nu slaap lekker voor jullie ni zondagavond 23.15 en hier maandagochtend 8.15 uur.
  2. OPAMA:
    14 augustus 2017
    wat een heerlijk plekje om tot rust te komen na las Vegas
    maar hebben jullie ook gegokt?
  3. Cathy:
    14 augustus 2017
    Ja heerlijk rustig hier nu en wat minder heet. We hebben niet gegokt, want ik ken mezelf en kan dan vast niet meer stoppen....