Vrijdag 18 Augustus - San Francisco

18 augustus 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Rond 9 uur vertrekken we vanuit onze camping naar San Francisco. Het is ongeveer een uur rijden. We willen het liefst ergens in het financiële district parkeren. Maar als we eindelijk een parkeerplaats hebben gevonden waar onze 12 ft hoge camper kan staan, blijkt dat er op die parkeerplaats geen RV’s mogen parkeren. Ik had al op het internet gelezen dat het erg moeilijk is om je camper kwijt te raken hier. Ze zijn als de dood dat je blijft overnachten of zo met je wagen.

Uiteindelijk parkeren we dan maar op dezelfde plaats als gisteren: bij de Marina. IMG_9181Hiervandaan lopen we naar de pieren. Manon heeft het ANWB boek bij zich waarin een stadswandeling staat. We hebben geen idee hoe lang de wandeling is, maar we zien wel. Het weer is een beetje grauw in eerste instantie en de wind is koud, dus we beginnen met een vestje. De pieren gaan we eerst langs, van pier 47 tot 23. Pier 39 is de bekendste. Daar zijn veel winkeltjes, een draaimolen en de grootste attractie: de zeeleeuwen. Die liggen daar op een soort vlonders in zee. Niemand weet precies waarom ze nou daar liggen, maar goed, voor de toeristen is het een belangrijke bezienswaardigheid.

Dan lopen we via Filbert street via een trap omhoog naar de Coit Tower . Het is eigenlijk geen straat meer maar een begroeide trap met allerlei bloemen en daar tussendoor ook nog huisen. Bij de toren zelf staat een te lange rij, dus we besluiten de toren zelf niet te beklimmen. Via een trap aan de andere kant van de heuvel, dalen we weer een stukje af in de stad. We bekijken Washington square, de Italiaanse wijk, Union square, China town, Lombard street en we rijden zelfs een stukje met de befaamde Cable car. Ook maken we kennis met de DSC01889"wereldberoemde" (ik had er nog nooit van gehoord) chocola Ghirardelli. Wel lekker, maar een hele winkel vol chocola is toch iets te veel van het goede voor ons.

Na een 7 uur durende tocht door de stad, komen we moe, beetje verbrand, maar heel tevreden weer bij onze camper aan. We rijden nog naar de Golden Gate brug. Eerst naar het uitkijkpunt vlak bij het begin van de brug en dan naar Fort Point, waar je echt onder de brug staat. Helaas is het niet zonnig, maar de hele dag stond de brug in de mist en nu laat hij zich toch even zien. Mooie afronding zo.

IMG_9337Nog een uurtje rijden en we staan weer op de camping. Het is nog steeds fris, ik denk dat het mist is uit zee, dus we borrelen in de camper vandaag.

1. Corryhalsema:
    19 augustus 2017
    Weer veel bekende plekjes.SF staat bekend omhet gematigde klimaat en de mist. Wij hadden er jacks gekocht om dat het fris was later in de open bus verbrand.
  2. Janny en Peter:
    19 augustus 2017
    Wat is het toch een mooie reis en wat hebben jullie al veel gezien .
    Geweldig die sokken hebben jullie er een paar gekocht.
  3. Annemiek:
    19 augustus 2017
    Gave foto, de auto's tussen de hortensia's. En die truffles, toch wel even geproefd hè!
  4. Cathy:
    19 augustus 2017
    Grappig dat je dat zegt Corry. Want wij waren idd ook verbrand.
    En nee Peter, de sokken hebben we toch maar niet gekocht....
    @Annemiek. We zijn wel stiekem terug de winkel ingelopen toen we zo'n dame gratis chocola zagen uitdelen...mmmm