Woensdag 2 augustus: Grand Canyon

3 augustus 2017 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Op deze camping in Williams zijn redelijk veel douches en WC’s, maar wel verdeeld over een aantal hokken, dus je moet even op zoek naar een vrije. Gelukkig geldt dat niet voor de WC’s, want daarvan zijn er genoeg. Maar genoeg over faciliteiten: Na het ontbijt reserveren we nog maar een nachtje op deze camping. Het ligt wel een uur van de Grand Canyon vandaan, maar is waarschijnlijk de dichtstbijzijnde vrije mogelijkheid, dus dan is het wel zo rustig dat het al geregeld is. Voordat we naar de Canyon gaan, gaan we eerst richting Williams om wat inkopen te doen. Nu blijkt dit stadje echt een route 66 stadje te zijn, met alle attracties van dien: oude auto’s, oude winkeltjes etc. Erg leuk. Ook gaat hier de trein naar de Grand Canyon. We parkeren de auto bij de supermarkt en de kinderen gaan het stadje bekijken, terwijl wij winkelen. Alleen blijkt de super niet veel soeps en dus gaan we naar een andere. Er is even consternatie daarna, want de kinderen kunnen ons niet meer vinden en wij kunnen hen niet bereiken, want de telefoons weigeren dienst. Maar natuurlijk komt alles goed en gaan we volgeladen richting de Grand Canyon. DSC00335We moeten onze RV op parkeerplaats D parkeren, wat vlakbij het station is en in westelijke richting. We eten even een zoet broodje in de camper en wachten een onweersbui af en gaan te voet langs de “South rim” lopen. Het is zo’n 5 km, maar we doen er bijna de hele dag over. Wat een prachtig gezicht, elke keer weer vanuit een andere hoek. Langs de wandelroute wordt de geologie van de canyon uitgelegd, steeds met oudheid en naam van de gesteente en een steen, die je natuurlijk mag aanraken en via een soort buisje wat vastzit, kun je dan kijken in de canyon waar dat soort gesteente zich bevind. Mooi gedaan. Als DSC00342we bij het centraal bezoekerscentrum komen, nemen we de bus terug naar de camper. Dan rijden we nog langs de rim en natuurlijk ook een stukje verder tot de “Desert View”. Hier staat een toren met beschilderingen van de Indianen en ook kun je er bovenop staan en mooi de Colorado rivier zien en over de omringende desert (woestijn) kijken. Ook weer erg mooi. Hier wachten we tot zonsondergang. Het weer zit ons vandaag niet mee: het is zwaarbewolkt, met zelfs een keer een flinke bui, onweer, maar gelukkig ook af en toe wat zon. De zonsondergang is daardoor ook niet echt spectaculair, maar goed. Daarna gauw richting huis, nog 2 uur rijden. Onderweg toch maar even wat bij de grote rode M gehaald, want we waren zo laat, dat dat dan wel lekker snel is. Rond 10 uur komen we dan weer op de camping aan. We zijn allemaal moe, maar het was een topdag. Ik denk stiekem dat dat vooral voor Vincent was. Hij genoot met volle teugen en kon alles wat hij dit jaar op uni had geleerd, meteen ook zien en toepassen.

Morgen weer verder…..

1. Corryhalsema:
    4 augustus 2017
    Het is daar zo mooi, adembenemend. Mooi dat jullie het allemaal kunnen zien. Blijf genieten.
  2. Annemiek:
    4 augustus 2017
    Zo, en hiermee is de vakantie dan echt begonnen. Het nieuwe fototoestel is niet voor niets, prachtige diepte- en panorama foto's. Belangrijk voor het nagenieten. En.... wij genieten mee!
    Wij begeven ons dit weekend met de Corvair naar Terschelling en zullen daar op de fiets het eiland verkennen.
  3. Mary-Jane:
    Mooi hoor! Prachtige foto's. Groetjes uit Gouda